Anadolu Öğretmen Dergisi

Anadolu Öğretmen Dergisi

SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK EĞİTİMİ İÇİN DİSİPLİNLERARASI BİR ÇÖZÜMLEME VE ETKİNLİK ÖRNEĞİ: ENTROPİ IŞIĞINDA İNSAN-DOĞA VAROLUŞUNU ANLAMAK

Yazarlar: Oğuz ÖZDEMİR

Cilt 5 , Sayı 2 , 2021 , Sayfalar 362 - 379

Konular:Eğitim, Eğitim Araştırmaları

DOI:10.35346/aod.980508

Anahtar Kelimeler:Sürdürülebilirlik,Entropi,Sürdürülebilirlik eğitimi,Disiplinlerarası ilişkilendirme

Özet: Günümüzde sürdürülebilirlik, insanın doğayla etkileşimini bütün yönleriyle anlayabilmenin ve gezegende yaşamı güvence altına alabilmenin başlıca yolu olarak öne çıkmaktadır. Bu doğrultuda, insan türünün gezegende yaratmış olduğu sürdürülemez durumun farkına varılması ve insan yapımı sistemlerin sürdürülebilir yönde dönüştürülmesi ertelenemez bir ihtiyaç haline gelmiş durumdadır. Kuşkusuz, yüz yüze kalınan sürdürülemez durumdan sürdürülebilirliğe geçiş, her şeyden insan yaşamı ve doğal süreçler arasındaki ilişkiselliğin kavranmasını ve buna uygun şekilde davranılmasını gerektirmektedir. Çalışmada, doğal ve beşerî sistemlerin ilişkiselliğinin temel bir fizik yasası olan “entropi” ışığında anlaşılması ve buradan hareketle insan yaşamının sürdürülebilir yönde dönüştürülmesi için bir disiplinlerarası çözümleme yapılmaktadır. Çalışmanın sonunda, bu bağlamda sürdürülebilirlik eğitimine yönelik özgün etkinlik örnekleri sunulmaktadır. Çalışmanın, disiplinler arası ilişkilendirme temelli özgün sürdürülebilir eğitim pratiklerinin tasarlanmasına ve hayata geçirilmesine yol göstermesine katkı sağlaması beklenmektedir.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Henüz Atıf Yapılmamıştır

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2021, title={SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK EĞİTİMİ İÇİN DİSİPLİNLERARASI BİR ÇÖZÜMLEME VE ETKİNLİK ÖRNEĞİ: ENTROPİ IŞIĞINDA İNSAN-DOĞA VAROLUŞUNU ANLAMAK}, volume={5}, number={362–379}, publisher={Anadolu Öğretmen Dergisi}, author={Oğuz ÖZDEMİR}, year={2021} }
APA
KOPYALA
Oğuz ÖZDEMİR. (2021). SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK EĞİTİMİ İÇİN DİSİPLİNLERARASI BİR ÇÖZÜMLEME VE ETKİNLİK ÖRNEĞİ: ENTROPİ IŞIĞINDA İNSAN-DOĞA VAROLUŞUNU ANLAMAK (Vol. 5). Vol. 5. Anadolu Öğretmen Dergisi.
MLA
KOPYALA
Oğuz ÖZDEMİR. SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK EĞİTİMİ İÇİN DİSİPLİNLERARASI BİR ÇÖZÜMLEME VE ETKİNLİK ÖRNEĞİ: ENTROPİ IŞIĞINDA İNSAN-DOĞA VAROLUŞUNU ANLAMAK. no. 362–379, Anadolu Öğretmen Dergisi, 2021.