Anadolu Öğretmen Dergisi

Anadolu Öğretmen Dergisi

MARZANO TAKSONOMİSİ’NE GÖRE 5., 6., 7. ve 8. SINIF FEN BİLİMLERİ DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMINDAKİ KAZANIMLARIN İNCELENMESİ

Yazarlar: Hülya ASLAN EFE, Handan İZ, Güldan GÜN, Rüveyda EROL

Cilt 5 , Sayı 2 , 2021 , Sayfalar 275 - 295

Konular:Eğitim, Eğitim Araştırmaları

DOI:10.35346/aod.847209

Anahtar Kelimeler:Fen bilimleri öğretim programı,Kazanım,Marzano Taksonomisi

Özet: Bu araştırmanın amacı, 2018 yılı fen bilimleri öğretim programındaki kazanımların Marzano’ nun bilişsel taksonomisini kullanarak sınıflandırmak ve üst düzey becerilerin gelişmesine katkı sağlama düzeylerini ortaya koymaktır. Araştırmada verilerin toplanması doküman analizi ile gerçekleştirilmiştir. Kazanımlar betimsel analiz kullanılarak Marzano taksonomisi’ne uygun olan boyutlara göre kodlanmıştır. Araştırmanın sonucunda fen bilimleri dersi öğretim programında en fazla olgusal bilgi boyutunda kazanım olduğu belirlenmiştir. Ortaokul fen bilimleri dersi öğretim programında en az temsil edilen bilgi boyutunun ise psikomotor bilgi boyutu olduğu saptanmıştır. İncelenen kazanımların çoğunun geri getirme ve anlama süreç düzeylerinde olduğu belirlenmiştir. 5. sınıf fen bilimleri öğretim programında üst bilişsel sistem düzeyinde kazanımın olmadığı, 6., 7., ve 8. sınıflarda ise üst bilişsel sistem düzeyinde kazanımların çok az sayı ile temsil edildiği ortaya konmuştur. Ayrıca, 2018 yılı fen bilimleri öğretim programında öz sistem düzeyinde kazanımların olmadığı belirlenmiştir. Araştırmanın sonuçları ışığında 2018 yılı Ortaokul Fen Bilimleri Öğretim Programı’na; zihinsel süreç ve psikomotor bilgi boyutunda, analiz etme ve bilgi kullanımı gibi bilişsel düzeylerde, üst bilişsel ve öz düşünme sistemlerini geliştirecek, duyuşsal kazanımların eklenmesi ya da var olan kazanımların üst bilgi ve biliş yapılarına dönüştürülecek şekilde yapılandırılması önerilmektedir.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Henüz Atıf Yapılmamıştır

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2021, title={MARZANO TAKSONOMİSİ’NE GÖRE 5., 6., 7. ve 8. SINIF FEN BİLİMLERİ DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMINDAKİ KAZANIMLARIN İNCELENMESİ}, volume={5}, number={275–295}, publisher={Anadolu Öğretmen Dergisi}, author={Hülya ASLAN EFE,Handan İZ,Güldan GÜN,Rüveyda EROL}, year={2021} }
APA
KOPYALA
Hülya ASLAN EFE,Handan İZ,Güldan GÜN,Rüveyda EROL. (2021). MARZANO TAKSONOMİSİ’NE GÖRE 5., 6., 7. ve 8. SINIF FEN BİLİMLERİ DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMINDAKİ KAZANIMLARIN İNCELENMESİ (Vol. 5). Vol. 5. Anadolu Öğretmen Dergisi.
MLA
KOPYALA
Hülya ASLAN EFE,Handan İZ,Güldan GÜN,Rüveyda EROL. MARZANO TAKSONOMİSİ’NE GÖRE 5., 6., 7. ve 8. SINIF FEN BİLİMLERİ DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMINDAKİ KAZANIMLARIN İNCELENMESİ. no. 275–295, Anadolu Öğretmen Dergisi, 2021.