Anadolu Öğretmen Dergisi

Anadolu Öğretmen Dergisi

Türkiye’de Bilim Eğitiminin Geliştirilmesi Açısından Astronomi Alanında Yapılanlar: Astronomi Öğretmen Seminerleri (AÖS) Örneği

Yazarlar: Memduh Sami TANER, Ömer MANAP, Zeynel TUNCA, Dursun KOÇER, Zeki ASLAN

Cilt 1 , Sayı 1 , 2017 , Sayfalar 7 - 22

Konular:-

Anahtar Kelimeler:Astronomi,ÖğretmEğitimi,Bilim Eğitimi

Özet: 2006 yılında ülkemizin de içinde bulunduğu bir kuşakta yaşanan Güneş tutulması olayı, TÜBİTAK Ulusal Gözlemevi imkanları ve TÜBİTAK Başkanlığından alınan destekle Antalya’nın Side beldesinde, 61 farklı ilde, Milli Eğitim Bakanlığı (MEB) kadrosunda görev yapmakta olan öğretmenlerin katıldığı bir eğitim toplantısı ve gözlem etkinliği ile gerçekleştirilmiş, ardından 2009 yılına kadar öğretmenlerin talepleri ile gerçekleştirilen bazı küçük toplantılarla devam etmiştir. 2009 yılının Birleşmiş Milletler Örgütünün Bilim Komisyonu tarafından Astronomi Yılı ilan edilmesi ile Türkiye’de öğretmenlerin de katılım sağladığı birçok nitelikli etkinlik yapılmıştır. Bu etkinliklerden belki deverimli olanları öğretmenlere yönelik yapılanlar olmuştur. Özellikle İstanbul Kültür Üniversitesi tarafından yapılan ve 100 öğretmenin davet edildiği, kısaca “ATY 100 Teleskop Yapım Atölyesi” olarak adlandırılan bu etkinlik MEB öğretmenleri içinde Astronomi bilim alanına odaklanmış onlarca öğretmenin yetişmesine neden olmuştur. İstanbul Şile’de üretilen 100 Teleskop bu gün hala değişik okullarda öğrencilerin Astronomi gözlemi yapmasına hizmet etmektedir. 2009 yılından sonra kısa bir duraklama dönemi yaşanmışsa da 2011 yılından itibaren düzenli olarak Astronomi Öğretmen Seminerleri (AÖS) yapılmaya başlanmıştır. Bu makalede AÖS’ler ile öğretmenlere yönelik düzenlenmekte olan çalışmalar, son olarak gerçekleştirilmiş olan AÖS-14 Düzce çalıştayına katılmış öğretmenler tarafından yapılmış değerlendirilmelere ait veriler ışığında irdelenmiştir. Yine bu makale ile AÖS’lere katılan öğretmenler açısından Astronomiye duyulan ilgi, verilen önem ve genel olarak Astronominin ülkemizdeki Bilim Eğitimine katkısını irdelemek amaçlanmıştır. Bu makalenin devamı niteliğinde yazılacak diğer yazılarımızda Işık Kirliliği (IK) konusunda öğretmen eğitimleri ve bu çalışmaların sahaya etkileri ile öğrencilerde Astronomi ve Çevre Eğitimi açısından bilinç gelişimine yapılan katkılar incelenecektir


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Henüz Atıf Yapılmamıştır

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2017, title={Türkiye’de Bilim Eğitiminin Geliştirilmesi Açısından Astronomi Alanında Yapılanlar: Astronomi Öğretmen Seminerleri (AÖS) Örneği}, volume={1}, number={7–22}, publisher={Anadolu Öğretmen Dergisi}, author={Doç. Dr. Memduh Sami TANER,Ömer MANAP,Prof. Dr. Zeynel TUNCA,Prof. Dr. Dursun KOÇER,Prof. Dr. Zeki ASLAN}, year={2017} }
APA
KOPYALA
Doç. Dr. Memduh Sami TANER,Ömer MANAP,Prof. Dr. Zeynel TUNCA,Prof. Dr. Dursun KOÇER,Prof. Dr. Zeki ASLAN. (2017). Türkiye’de Bilim Eğitiminin Geliştirilmesi Açısından Astronomi Alanında Yapılanlar: Astronomi Öğretmen Seminerleri (AÖS) Örneği (Vol. 1). Vol. 1. Anadolu Öğretmen Dergisi.
MLA
KOPYALA
Doç. Dr. Memduh Sami TANER,Ömer MANAP,Prof. Dr. Zeynel TUNCA,Prof. Dr. Dursun KOÇER,Prof. Dr. Zeki ASLAN. Türkiye’de Bilim Eğitiminin Geliştirilmesi Açısından Astronomi Alanında Yapılanlar: Astronomi Öğretmen Seminerleri (AÖS) Örneği. no. 7–22, Anadolu Öğretmen Dergisi, 2017.