Anadolu Öğretmen Dergisi
Yazarlar: Volkan Hasan KAYA, Elif KAYA
Konular:Eğitim, Bilimsel Disiplinler
Anahtar Kelimeler:FBaşarısı,Ödevler,Kurslar (Ek Dersler)
Özet: Bu çalışmanın temel amacı ödevlerin verilme sıklığı, ödevlere ayrılan zaman, kurslara katılma durumu ve süresi ile ortaokul 8. sınıf öğrencilerinin fen başarıları üzerinde anlamlı bir farklılığı olup olmadığını belirlemektir. Bu çalışmada tabakalı örnekleme yöntemi sayesinde 2015 yılında seçilen 6079 sekizinci sınıf öğrencileri ile gerçekleştirilmiştir. Bu çalışmada kullanılan Türkiye verileri, IEA kuruluşunun kendi resmi internet sitesinde yer alan TIMSS (Uluslararası Matematik ve Fen Eğilimleri Araştırması) 2015’ten elde edilmiştir. Ayrıca bu araştırma, betimsel bir çalışmadır. Ödevler ve kursla ilgili seçilen öğrenci özellikleri ile fen başarısı arasında ilişkinin istatiksel olarak anlamlı olup olmadıklarını ortaya koymak için ANOVA ile t- testi kullanılmıştır. Sonuç olarak ödevlerin verilme sıklığı, ödevlere ayrılan zaman, kurslara katılma durumu ve süresi ile fen başarısı arasında fark vardır. Ödevlerin ve kursların fen başarısı üzerindeki olumlu etkisini arttırmak için önerilerde bulunulmuştur.
Dergi editörleri editör girişini kullanarak sisteme giriş yapabilirler. Editör girişi için tıklayınız.