Anadolu Öğretmen Dergisi

Anadolu Öğretmen Dergisi

FEN BİLİMLERİ ÖĞRETMENLERİNİN AKILLI TAHTA KULLANIMINA İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ

Yazarlar: Musa Kadir MERT, Perihan GÜNEŞ

Cilt 2 , Sayı 1 , 2018 , Sayfalar 35 - 47

Konular:Eğitim, Bilimsel Disiplinler

Anahtar Kelimeler:Interactive whiteboards,Science teachers,Instructional technologies

Özet: The purpose of this research is to determine the opinions of science teachers regarding the use of interactive whiteboards. For this purpose, it was studied with 12 teachers that were 6 female and 6 male, worked at the schools in central districts of Konya. Data was collected with semi-structured interview form and content analysis was used. As a result of the research, it was seen that the teachers used the interactive whiteboards more to visualize the contents. Teachers emphasised on the positive aspects of the interactive whiteboards, such as saving time, making the class fun, and ensuring effective participation in the class. On the other hand, it was indicated that causing eye problems, occasionally being seen as a gaming tool and reducing students' habit of keeping notes were the negative aspects of interactive whiteboards. In addition, teachers found themselves inadequate in using interactive whiteboards Finally, the lack of technological infrastructure in the school has been identified as a problem affecting the use of interactive whiteboards.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Sonuçların tamamını görmek için Asos İndeks'e üye bir üniversite ağından erişim sağlamalısınız. Kurumunuzun üye olması veya kurumunuza ücretsiz deneme erişimi sağlanması için Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı ile iletişim kurabilirsiniz.
Dergi editörleri editör girişini kullanarak sisteme giriş yapabilirler. Editör girişi için tıklayınız.

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2018, title={FEN BİLİMLERİ ÖĞRETMENLERİNİN AKILLI TAHTA KULLANIMINA İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ}, volume={2}, number={35–47}, publisher={Anadolu Öğretmen Dergisi}, author={Musa Kadir MERT,Perihan GÜNEŞ}, year={2018} }
APA
KOPYALA
Musa Kadir MERT,Perihan GÜNEŞ. (2018). FEN BİLİMLERİ ÖĞRETMENLERİNİN AKILLI TAHTA KULLANIMINA İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ (Vol. 2). Vol. 2. Anadolu Öğretmen Dergisi.
MLA
KOPYALA
Musa Kadir MERT,Perihan GÜNEŞ. FEN BİLİMLERİ ÖĞRETMENLERİNİN AKILLI TAHTA KULLANIMINA İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ. no. 35–47, Anadolu Öğretmen Dergisi, 2018.