Anadolu Öğretmen Dergisi
Yazarlar: Mustafa YADİGAROĞLU
Konular:Eğitim, Bilimsel Disiplinler
Anahtar Kelimeler:Fbilgisi öğretmadayı,Metafor,Kimya laboratuvarı
Özet: Bu çalışmanın amacı fen bilgisi öğretmen adaylarının kimya laboratuvarına yönelik metaforik algılarının belirlenmesidir. Çalışmada nitel araştırma yöntemi kullanılmış, “Olgubilim” araştırmanın deseni olarak seçilmiştir. Çalışmanın katılımcılarını 2017-2018 akademik yılı güz döneminde İç Anadolu’da orta büyüklükteki bir eğitim fakültesinin matematik ve fen bilimleri eğitimi bölümü fen bilgisi öğretmenliği programına devam eden 102 öğretmen adayı oluşturmaktadır. Veri toplama aracı olarak belirlenmiş kavramlara yönelik olarak 1 sorudan oluşan bir form kullanılmıştır. Elde edilen veriler içerik analizi tekniğiyle çözümlenmiş, belirlenen metaforlar ve oluşturulan kategorilerin doğruluğu alanında uzman 2 öğretim üyesi tarafından kontrol edildikten sonra metafor ve kategorilere son şekli verilmiştir. Yapılan analizler sonucunda öğretmen adaylarının kimya laboratuvarına yönelik 28 metafor ürettikleri belirlenmiştir. Elde edilen veriler ışığında öğretmen adaylarının kimya laboratuvarına yönelik olumlu ve olumsuz metaforlar ürettikleri ortaya çıkmıştır.
Dergi editörleri editör girişini kullanarak sisteme giriş yapabilirler. Editör girişi için tıklayınız.