Anadolu Öğretmen Dergisi

Anadolu Öğretmen Dergisi

BİYOLOJİ DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMININ 21. YÜZYIL BECERİLERİNDEN YARATICILIK BECERİSİ AÇISINDAN DEĞERLENDİRİLMESİ

Yazarlar: Kurtuluş ATLI

Cilt 3 , Sayı 1 , 2019 , Sayfalar 85 - 104

Konular:Eğitim, Eğitim Araştırmaları

DOI:10.35346/aod.554154

Anahtar Kelimeler:Biyoloji eğitimi,21. yüzyıl becerileri,Yaratıcılık,Öğretim programı

Özet: Bu çalışmada, birçok kaynakta 21. yüzyılda öğrencilerin sahip olması gereken becerilerden biri olarak sayılan yaratıcılık kavramı ve yaratıcılığın biyoloji dersi öğretim programındaki yeri incelenmiştir. Çalışmada öncelikle 21. yüzyıl becerileri ile ilgili kaynaklardan biri olan P21’in içeriği açıklanmıştır. Sonra yaratıcılıkla ilgili temel tanımlamalar verilmiştir. Ardından biyoloji dersi öğretim programı yaratıcılık ögesi açısından incelenmiştir. Veriler doküman analizi yöntemiyle toplanmıştır. 2018 yılında Milli Eğitim Bakanlığı 9, 10, 11 ve 12. sınıflar için biyoloji dersi müfredat programı hazırlamıştır. Veriler toplanırken bu müfredat programı ve Türkiye Yeterlilikler Çerçevesi belgesi temel alınmıştır. Bu çalışma kapsamında doğrudan “yaratıcılık” kelimesinin program dâhilinde hiç geçmediği görülmüştür. Ancak yaratıcılığı açığa çıkaracak çeşitli sözcük öbekleri ve buna bağlı kazanım açıklamaları bulunmuştur. Bulunan bu kazanım ve açıklamaların yaratıcılığın öğrencilere kazandırılması açısından yeterli ve tatmin edici olmadığı belirlenmiştir.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Sonuçların tamamını görmek için Asos İndeks'e üye bir üniversite ağından erişim sağlamalısınız. Kurumunuzun üye olması veya kurumunuza ücretsiz deneme erişimi sağlanması için Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı ile iletişim kurabilirsiniz.
Dergi editörleri editör girişini kullanarak sisteme giriş yapabilirler. Editör girişi için tıklayınız.

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2019, title={BİYOLOJİ DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMININ 21. YÜZYIL BECERİLERİNDEN YARATICILIK BECERİSİ AÇISINDAN DEĞERLENDİRİLMESİ}, volume={3}, number={85–104}, publisher={Anadolu Öğretmen Dergisi}, author={Kurtuluş ATLI}, year={2019} }
APA
KOPYALA
Kurtuluş ATLI. (2019). BİYOLOJİ DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMININ 21. YÜZYIL BECERİLERİNDEN YARATICILIK BECERİSİ AÇISINDAN DEĞERLENDİRİLMESİ (Vol. 3). Vol. 3. Anadolu Öğretmen Dergisi.
MLA
KOPYALA
Kurtuluş ATLI. BİYOLOJİ DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMININ 21. YÜZYIL BECERİLERİNDEN YARATICILIK BECERİSİ AÇISINDAN DEĞERLENDİRİLMESİ. no. 85–104, Anadolu Öğretmen Dergisi, 2019.