Anadolu Öğretmen Dergisi
Yazarlar: Barış EROĞLU
Konular:Eğitim, Eğitim Araştırmaları
DOI:10.35346/aod.568427
Anahtar Kelimeler:Minecraft,Kimya Eğitimi,Kodlama,İşbirliğine Dayalı Öğrenme
Özet: Bu çalışmada bir açık dünya oyunu “Minecraft”ın eğitim sürümü olan Minecraft Eğitim Sürümü (MES) isimli oyunun, örgün eğitim süreci içerisinde kullanılabilecek potansiyel özellikleri hakkında bilgi verilmesi amaçlanmıştır. Bu amaç çerçevesinde Minecraft Eğitim Sürümü (MES)’in sahip olduğu niteliklerin, eğitim sürecinde yer alan yaklaşımlar, yöntem ve teknikler açısından nasıl bir potansiyele sahip olduğu tartışılmıştır. Araştırmada özellikle MES’de yer alan kimya ve kodlama uygulamaları hakkında bilgi verilmesi amaçlanmıştır. MES’in sınıflarda uygulanabilirliği hakkında ise önerilerde bulunulmuştur.