Anadolu Öğretmen Dergisi

Anadolu Öğretmen Dergisi

MESLEK OLARAK AKADEMİDE ÖĞRETMENLİK VE ARAŞTIRMA: DR. ALYSON ADAMS İLE SÖYLEŞİ

Yazarlar: Hüseyin UYSAL

Cilt 3 , Sayı 2 , 2019 , Sayfalar 258 - 264

Konular:Eğitim, Eğitim Araştırmaları

DOI:10.35346/aod.652056

Anahtar Kelimeler:Akademik kariyer,Teoriduygulamaya,Klinik profesör,Öğretmenlik,Yüksek öğretim

Özet: Amerika Birleşik Devletleri’nde yükseköğretim kurumlarındaki akademik çalışma konusuna odaklanarak, Florida Üniversitesi’nde Klinik Doç. Dr. Alyson Adams ile bir görüşme gerçekleştirdik. Öğretmenlik eğitimi bağlamında, araştırma ve ders verme arasındaki dengeyi yakalamanın önemine vurgu yaparak, yükseköğretim düzeyinde çalışmanın kendisi için sadece araştırma yapmak anlamına gelmediğini belirtti. Bizimle paylaştığı deneyimlere dayanarak, teoriyle uygulama arasındaki köprüyü sağlamlaştırmak için, klinik öğretim üyelerinin oldukça önemli rol oynadıklarını görüyoruz. Mevcut söyleşideki bilgi ve bakış açılarının, Türkiye’deki üniversitelerin öğretmen eğitimi programlarında yeni uygulamalar geliştirme konusunda fikir vermesi, doktora adayları için ise kariyer planlama noktasında yol gösterici olması beklenmektedir.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Henüz Atıf Yapılmamıştır

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2019, title={MESLEK OLARAK AKADEMİDE ÖĞRETMENLİK VE ARAŞTIRMA: DR. ALYSON ADAMS İLE SÖYLEŞİ}, volume={3}, number={258–264}, publisher={Anadolu Öğretmen Dergisi}, author={Hüseyin UYSAL}, year={2019} }
APA
KOPYALA
Hüseyin UYSAL. (2019). MESLEK OLARAK AKADEMİDE ÖĞRETMENLİK VE ARAŞTIRMA: DR. ALYSON ADAMS İLE SÖYLEŞİ (Vol. 3). Vol. 3. Anadolu Öğretmen Dergisi.
MLA
KOPYALA
Hüseyin UYSAL. MESLEK OLARAK AKADEMİDE ÖĞRETMENLİK VE ARAŞTIRMA: DR. ALYSON ADAMS İLE SÖYLEŞİ. no. 258–264, Anadolu Öğretmen Dergisi, 2019.