Anadolu Öğretmen Dergisi

Anadolu Öğretmen Dergisi

8. SINIF ÖĞRENCİLERİNİN “BESİN ZİNCİRİ” KONUSUNDAKİ AKADEMİK BAŞARI VE FENE KARŞI TUTUMLARINA YARATICI DRAMA YÖNTEMİNİN ETKİSİ

Yazarlar: Hanna TAŞ

Cilt 3 , Sayı 2 , 2019 , Sayfalar 234 - 245

Konular:Eğitim, Eğitim Araştırmaları

DOI:10.35346/aod.614431

Anahtar Kelimeler:Yaratıcı drama,FBilimleri akademik başarısı,FBilimleri dersine yönelik tutum

Özet: Bu araştırmanın amacı ortaokul Fen bilimleri derslerinde yaratıcı drama yönteminin öğrencilerin akademik başarıları ve Fen Bilimleri dersine yönelik tutumları üzerindeki etkisini incelemektir.Araştırma 2018-2019 eğitim öğretim yılında Van İlindeki bir ortaokulda 8. sınıfta okuyan 45 öğrenci ile yapılmıştır. Araştırmada kontrol gruplu ön-test son-test deneysel desen kullanılmıştır. “Enerji Dönüşümleri ve Çevre Bilinci” ünitesi deney grubunda yaratıcı drama yöntemiyle,kontrol grubunda mevcut öğretim programı esas alınarak yürütülmüştür. Öğrencilerin akademik başarılarını ölçmek için “Besin Zinciri ve Enerji Akışı” akademik başarı testi hazırlanmıştır. Fen Bilimleri ünite başarı testi ve Fen Bilimleri dersine yönelik tutum testi, deneysel çalışma öncesinde ve sonrasında ön-test ve son-test olarak her iki gruba da uygulanmıştır. Araştırma sonucunda yaratıcı drama yönteminin uygulandığı deney grubu ile mevcut öğretim programının uygulandığı kontrol grubunun başarı düzeyleri ve Fen Bilimleri dersine yönelik tutumları arasında deney grubu lehine anlamlı bir fark olduğu belirlenmiştir.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Henüz Atıf Yapılmamıştır

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2019, title={8. SINIF ÖĞRENCİLERİNİN “BESİN ZİNCİRİ” KONUSUNDAKİ AKADEMİK BAŞARI VE FENE KARŞI TUTUMLARINA YARATICI DRAMA YÖNTEMİNİN ETKİSİ}, volume={3}, number={234–245}, publisher={Anadolu Öğretmen Dergisi}, author={Hanna TAŞ}, year={2019} }
APA
KOPYALA
Hanna TAŞ. (2019). 8. SINIF ÖĞRENCİLERİNİN “BESİN ZİNCİRİ” KONUSUNDAKİ AKADEMİK BAŞARI VE FENE KARŞI TUTUMLARINA YARATICI DRAMA YÖNTEMİNİN ETKİSİ (Vol. 3). Vol. 3. Anadolu Öğretmen Dergisi.
MLA
KOPYALA
Hanna TAŞ. 8. SINIF ÖĞRENCİLERİNİN “BESİN ZİNCİRİ” KONUSUNDAKİ AKADEMİK BAŞARI VE FENE KARŞI TUTUMLARINA YARATICI DRAMA YÖNTEMİNİN ETKİSİ. no. 234–245, Anadolu Öğretmen Dergisi, 2019.