Bartın Üniversitesi Eğitim Araştırmaları Dergisi

Bartın Üniversitesi Eğitim Araştırmaları Dergisi

Ortaokul Öğrencilerinin Yaşam Boyu Öğrenme Becerileri ile Sosyal Duygusal Öğrenme Becerileri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi

Yazarlar: ["Gamze ERYILDIRIM", "Kaine GULOZER"]

Cilt - , Sayı Cilt: 7 Sayı: 1 , 2023 , Sayfalar -

Konular:-

Anahtar Kelimeler:Yaşam boyu öğrenme becerileri,Sosyal duygusal öğrenme becerileri,Ortaokul öğrencileri

Özet: Öğrenme hiç bitmeyen bir yolculuktur. Hayatın her bir köşesinde anlamlanan öğrenmeler, öğrenmenin yaşam boyu olduğunu gösterir. Yaşam boyu öğrenen insanın aynı zamanda sosyal-duygusal bir yönü de vardır. Sosyal duygusal öğrenme becerilerinin (SDÖB) ortaokul çağında kazanılması önemlidir. Alanyazın taramasında sosyal duygusal öğrenme ile yaşam boyu öğrenmeye dair iki değişkeninde birlikte ele alındığı çok çalışma bulunmamaktadır. Yaşam boyu öğrenmede bireyi ileriye taşıma noktasında sosyal duygusal öğrenmenin önemli bir payının olduğu düşünülmektedir. Bu amaçla bu çalışmada ortaokul öğrencilerinin yaşam boyu öğrenme becerileri (YBÖB) ile sosyal duygusal öğrenme becerileri arasındaki ilişki incelenmiştir. Araştırmanın yöntemi ilişkisel tarama modelidir. Araştırma ortaokul kademesinde eğitimine devam eden 5,6,7 ve 8.sınıf öğrencilerinden 50 öğrenci ile yaşam boyu öğrenme ve sosyal duygusal öğrenme becerilerine yönelik ölçekler kullanılarak veriler toplanmıştır. Çalışmada kullanılan ölçekler Çiftçibaşı, Korkmaz ve Karamustafaoğlu (2019) tarafından geliştirilen Ortaokul öğrencileri için yaşam boyu öğrenme becerileri ölçeği ile Kabakçı ve Korkut Owen (2010) tarafından geliştirilen Sosyal duygusal öğrenme becerileri ölçeğidir. Kullanılan veri toplama araçları geçerliği ve güvenirliği sağlanmış araçlardır. Araştırmanın sonucunda ortaokul öğrencilerinin yaşam boyu öğrenme becerileri ve sosyal duygusal öğrenme becerileri arasında anlamlı ve olumlu bir ilişki olduğu bulgulanmıştır. (r = .746, p < .001.)


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Henüz Atıf Yapılmamıştır

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
APA
KOPYALA
MLA
KOPYALA