Bartın Üniversitesi Eğitim Araştırmaları Dergisi

Bartın Üniversitesi Eğitim Araştırmaları Dergisi

Fen ve Matematik Eğitiminde Ters Yüz Edilmiş Sınıf Modeliyle İlgili Yapilan Çalışmalar: Tematik Bir İnceleme

Yazarlar: Saliha KÖSE, Ahmet Volkan YÜZÜAK

Cilt 4 , Sayı 1 , 2020 , Sayfalar 15 - 33

Konular:Eğitim, Bilimsel Disiplinler

Anahtar Kelimeler:Doktora tezi,Yüksek lisans tezi,Makale,Ters yüz edilmiş sınıf,Feğitimi,Matematik eğitimi

Özet: Bu araştırmanın amacı, Türkiye’de 2009 yılından 2019 yılına kadar matematik ve fen eğitimi alanında yapılan ters yüz edilmiş sınıf modeli ile ilgili çalışmaları tematik olarak incelemektir. Çalışma kapsamında incelenen dökümanlar, Türkçe anadilinde yazılmış Ulakbim Cahit Arf Bilgi Merkezidizin, DergiPark, Academia, Yükseköğretim Kurulu Ulusal Tez Merkezi resmi sitesinin veri tabanlarından 2009-2019 yıllarında ulaşılan tez ve makalelerden oluşmaktadır. Bu nedenle, bu araştırma alan taraması niteliğinde olup verilerin analizinde içerik analizi kullanılmıştır. Ulaşılan çalışmalar; araştırmanın türü, yaklaşımı, öğrenme alanı/konusu, örneklemi ve yılı kapsamında sınıflandırılmıştır. Araştırma sonuçları, araştırma türlerine göre yüksek lisans tezlerinin doktora tezlerine ve makalelere kıyasla daha fazla olduğunu, yaklaşım olarak çalışmalarda nicel yaklaşıma dayalı çalışmaların ağırlıkta olduğunu göstermektedir. Örneklem bakımından ise ortaöğretimdeki ve üniversitedeki öğrencilerle yapılan çalışmaların sayısının fazla olduğu, aksine öğretmenler ile yapılan çalışmaların sayısının çok az olduğu tespit edilmiştir.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Henüz Atıf Yapılmamıştır

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2020, title={Fen ve Matematik Eğitiminde Ters Yüz Edilmiş Sınıf Modeliyle İlgili Yapilan Çalışmalar: Tematik Bir İnceleme}, volume={4}, number={15–33}, publisher={Bartın Üniversitesi Eğitim Araştırmaları Dergisi}, author={Saliha KÖSE,Ahmet Volkan YÜZÜAK}, year={2020} }
APA
KOPYALA
Saliha KÖSE,Ahmet Volkan YÜZÜAK. (2020). Fen ve Matematik Eğitiminde Ters Yüz Edilmiş Sınıf Modeliyle İlgili Yapilan Çalışmalar: Tematik Bir İnceleme (Vol. 4). Vol. 4. Bartın Üniversitesi Eğitim Araştırmaları Dergisi.
MLA
KOPYALA
Saliha KÖSE,Ahmet Volkan YÜZÜAK. Fen ve Matematik Eğitiminde Ters Yüz Edilmiş Sınıf Modeliyle İlgili Yapilan Çalışmalar: Tematik Bir İnceleme. no. 15–33, Bartın Üniversitesi Eğitim Araştırmaları Dergisi, 2020.