Bartın Üniversitesi Eğitim Araştırmaları Dergisi
Yazarlar: Şeyda ÇAVUŞ, Çetin SEMERCI
Konular:Eğitim, Bilimsel Disiplinler
Anahtar Kelimeler:Matematik öğretimi,Tam öğrenme modeli,Bilinçli tüketici aritmetiği
Özet: Araştırmanın amacı tam öğrenme modeline göre hazırlanan “Bilinçli Tüketici Aritmetiği” ders planlarının öğrencilerin akademik başarısına etkisinin belirlenmesidir. Araştırmada deneysel yöntemin ‘‘öntest-sontest kontrol gruplu model’’i kullanılmıştır. Öntest-sontest kontrol gruplu modelde yansız atama ile iki grup oluşturulmuştur. Gruplardan biri deney grubu diğeri kontrol grubudur. Grupların ikisinde de deney öncesinde ve sonrasında ölçmeler yapılmıştır. Araştırma bulgularına göre deney grubu öğrencilerinin akademik başarı son test puan ortalamaları ile kontrol grubu öğrencilerinin akademik başarı son test puan ortalamaları değerlendirildiğinde, deney grubu lehine anlamlı fark bulunmuştur.