Bartın Üniversitesi Eğitim Araştırmaları Dergisi

Bartın Üniversitesi Eğitim Araştırmaları Dergisi

Öğrenci Başarisini Desteklemede Bir Yol: Öğrenci Koçluğu

Yazarlar: Fatih KALÇIK

Cilt 1 , Sayı 1 , 2017 , Sayfalar 53 - 67

Konular:-

Anahtar Kelimeler:Koçluk,Öğrenci koçluğu,Mentörlük,Danışmanlık,Rehberlik

Özet: Bu çalışmada amaç öğrenci koçluğu eğitimi almış uzman kişilerin öğrenci koçluğu algısını ortaya koyarak öğrenci koçluğu tanıtmaya çalışmaktır. Çalışmada nitel araştırma desenlerinde biri olan olgubilim çalışması kullanılmıştır. Çalışma grubunu amaçlı örnekleme yöntemlerinden ölçüt örnekleme ile belirlenen, uluslararası geçerli olan öğrenci koçluk belgeli yedi farklı şehirlerde öğrenci koçluğu yapan 12 öğrenci koçu oluşturmuştur. Araştırmanın verileri uzman görüşü alınarak hazırlanmış yarı yapılandırılmış görüşme formuyla elde edilmiştir. Bu veriler, nitel veri analizi yapmaya olanak sağlayan NVivo programı yardımıyla kavramlaştırılmış ve bu kavramların temalara ayrılarak betimsel analizi yapılmıştır. Araştırma sonucunda öğrenci koçluğunu tanımlamaya dair farklı kavramlar ortaya çıkmış olmakla beraber genel manada öğrenci koçunun bir yol arkadaşı olduğu öğrenciyi eğitim süreçlerinde desteklediği, öğrenci koçluğunda belli ilkelerin olduğu ve öğrencinin kişisel gelişimi ve başarısını artırmasında çok yönlü faydalarının olduğu ifadelerine ulaşılarak öğrenci koçluğu uygulamalarında dikkat edilmesi gereken unsurlar hakkında önerilere yer verilmiştir.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Henüz Atıf Yapılmamıştır

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2017, title={Öğrenci Başarisini Desteklemede Bir Yol: Öğrenci Koçluğu}, volume={1}, number={53–67}, publisher={Bartın Üniversitesi Eğitim Araştırmaları Dergisi}, author={Fatih KALÇIK}, year={2017} }
APA
KOPYALA
Fatih KALÇIK. (2017). Öğrenci Başarisini Desteklemede Bir Yol: Öğrenci Koçluğu (Vol. 1). Vol. 1. Bartın Üniversitesi Eğitim Araştırmaları Dergisi.
MLA
KOPYALA
Fatih KALÇIK. Öğrenci Başarisini Desteklemede Bir Yol: Öğrenci Koçluğu. no. 53–67, Bartın Üniversitesi Eğitim Araştırmaları Dergisi, 2017.