Bartın Üniversitesi Eğitim Araştırmaları Dergisi

Bartın Üniversitesi Eğitim Araştırmaları Dergisi

Yahya Akyüz'ün Türk Eğitim Tarihine İlişkin Görüşleri

Yazarlar: Hüseyin ÇAM

Cilt 2 , Sayı 1 , 2018 , Sayfalar 43 - 51

Konular:Eğitim, Bilimsel Disiplinler

Anahtar Kelimeler:Eğitim,Türk Eğitim Tarihi,Yahya Akyüz

Özet: Eğitim, insanoğlunun varlığıyla birlikte başlayan ve devam eden bir süreçtir. Eğitim, geçmişten günümüze kadar tüm toplumların ve bu toplumlardaki düşünürlerin, önemle ele aldıkları bir alandır. Toplumlar, kendi tarihlerine sahip çıkarak geleceğini inşa etme gayretini göstermektedir. Eğitim tarihimizde fikir, düşünce, kurumsal gelişme, uygulama alanı incelendiğinde çok önemli bir tecrübe birikimi olduğu görülmektedir. Bu birikimin olumlu ve olumsuz yönleri olduğu gibi, dikkate değer ya da pek değer taşımayan yönleri de bulunmaktadır. Düşünce tarihimize bakıldığında bu alanda çok sayıda çalışma olduğu görülmektedir. Bunlar içerisinde önemli bir yere sahip olan, yılların verdiği tecrübe ve bilgi birikimiyle Yahya Akyüz’ün eğitime bakışı ve Türk eğitim tarihini konu edinen düşüncesi araştırılmıştır. Yahya Akyüz’ün görüşlerinin ortaya çıkarılması amacıyla, eserleri incelenmiş ve araştırmada yöntem olarak belgesel tarama yöntemi seçilmiştir. Bu çalışmanın amacı değerli bir bilim adamı olan Yahya Akyüz’ün eğitim görüşlerini ortaya çıkarmak ve günümüz eğitim sisteminde yansımalarını araştırmaktır. Yahya Akyüz’ün eserleri ve hakkında yazılan eserler taranarak O’nun eğitim düşünceleri ve dayanak noktaları ortaya çıkarılmıştır.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Henüz Atıf Yapılmamıştır

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2018, title={Yahya Akyüz’ün Türk Eğitim Tarihine İlişkin Görüşleri}, volume={2}, number={43–51}, publisher={Bartın Üniversitesi Eğitim Araştırmaları Dergisi}, author={Hüseyin ÇAM}, year={2018} }
APA
KOPYALA
Hüseyin ÇAM. (2018). Yahya Akyüz’ün Türk Eğitim Tarihine İlişkin Görüşleri (Vol. 2). Vol. 2. Bartın Üniversitesi Eğitim Araştırmaları Dergisi.
MLA
KOPYALA
Hüseyin ÇAM. Yahya Akyüz’ün Türk Eğitim Tarihine İlişkin Görüşleri. no. 43–51, Bartın Üniversitesi Eğitim Araştırmaları Dergisi, 2018.