Marife Dini Araştırmalar Dergisi

Marife Dini Araştırmalar Dergisi

İlkçağdan İslam Düşüncesine Felsefe Tasavvuru: Tanım Merkezli Bir Karşılaştırma Denemesi

Yazarlar: Hasan OCAK

Cilt 12 , Sayı 3 , 2012 , Sayfalar 25 - 42

Konular:-

Anahtar Kelimeler:Felsefe,Antik Yunan Felsefesi,İslam Felsefesi,Tanım,Karşılaştırma

Özet: İslam felsefesindeönemli yeri tutan Yunan felsefesi tesirinin doğrudan değil, Helenistik felsefe yani İskenderiye yolu ile olduğu bilinir. Miladi altıncı yüzyılın başlarında dağılan Atina okullarının filozoflarından bir kısmı İskenderiye’ye, bir kısmı Suriye’deki merkezlere gitmiş, buralarda Eflatun ve Aristoteles’i açıklayarak Hıristiyanlaşmış Yunan felsefesini oluşturmuşlardı. Bu merkezlerde önce Yunanca yazılan eserler, sonradan Süryanice ve Aramca’ya çevriliyordu. İşte İslam dünyasında tercümesi yapılan ve İslam felsefesine tesir eden eserler de ilk planda bunlardı. Yunan felsefesinin İslam dünyasına aktarılmasında, daha 7. Yüzyılın ortalarında Müslüman Arapların eline geçen Suriye ve İran’daki Hıristiyan Nasturi ve Ya’kubi manastırlarının rolü ayrı bir yer tutar. Bu makalede, Yunan düşüncesinin İslam düşüncesine etkisi, felsefe tanımları noktasında ele alınmış, İslam düşüncesinin Aristocu kanadını temsil eden Meşşâî ekole mensup filozofların felsefe anlayışları, bu anlayışın altında yatan başlıca Yunan filozoflarının görüşleri ışığında bir karşılaştırmaya tabi tutulmuştur


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Henüz Atıf Yapılmamıştır

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2012, title={İlkçağdan İslam Düşüncesine Felsefe Tasavvuru: Tanım Merkezli Bir Karşılaştırma Denemesi}, volume={12}, number={3}, publisher={Marife Dini Araştırmalar Dergisi}, author={Hasan OCAK}, year={2012}, pages={25–42} }
APA
KOPYALA
Hasan OCAK. (2012). İlkçağdan İslam Düşüncesine Felsefe Tasavvuru: Tanım Merkezli Bir Karşılaştırma Denemesi (Vol. 12, pp. 25–42). Vol. 12, pp. 25–42. Marife Dini Araştırmalar Dergisi.
MLA
KOPYALA
Hasan OCAK. İlkçağdan İslam Düşüncesine Felsefe Tasavvuru: Tanım Merkezli Bir Karşılaştırma Denemesi. no. 3, Marife Dini Araştırmalar Dergisi, 2012, pp. 25–42.