Marife Dini Araştırmalar Dergisi
Yazarlar: Mücahit ARPACI
Konular:-
Anahtar Kelimeler:Değerler,İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretim Programı,Değer Kazanımı,Din Eğitimi
Özet: Bu çalışmanın amacı, İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi (İDKAB) 4-8. sınıflar programında yer alan değerlerin, öğretmen ve veliler tarafından algılanan önemine ilişkin öğretmenler ile velilerin görüşlerini tespit etmek, bu görüşler arasındaki farklılıkları ortaya koymaktır. Araştırmada, öğretmen ve veli görüşlerine dayalı betimsel bir alan araştırması gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın örneklem grubunu Diyarbakır ilinde görev yapan 164 Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi öğretmeni ve 512 öğrenci velisi oluşturmaktadır. Veri toplama aracı olarak öğretmen ve veli anketleri kullanılmıştır. Anketler, İlköğretim 4-8. sınıflar programında yer alan değerlerin öğretmen ve veliler tarafından algılanan önemine ilişkin öğretmen ve velilerin görüşlerini ölçmeye yönelik yapılandırılmış anketlerdir. Araştırmada öğretmenlerinönemli gördükleri değerlerin sırasıyla “dürüstlük”, “adalet” ve “doğruluk” değeri olduğu, velilerinönemli gördükleri üç değerin “dürüstlük”, “adalet” ve “saygı” değeri olduğu görülmüştür. Araştırmada öğretmen ve velilerinönemli gördükleri değerlerin örtüştüğü sonucuna ulaşılmıştır
Dergi editörleri editör girişini kullanarak sisteme giriş yapabilirler. Editör girişi için tıklayınız.