Girişimcilik İnovasyon ve Pazarlama Araştırmaları Dergisi

Girişimcilik İnovasyon ve Pazarlama Araştırmaları Dergisi

COVID-19 Salgını Döneminde Türkiye’de Kadın Girişimcilik Yazını

Yazarlar: Sayıl SAÇAK DÜZGÜN

Cilt 5 , Sayı 10 , 2021 , Sayfalar 148 - 165

Konular:İşletme

DOI:10.31006/gipad.984875

Anahtar Kelimeler:Entrepreneurship,Women,Covid-19

Özet: Küreselleşmiş dünyada girişimcilik, yeni iş olanakları yaratmak, kalite ve rekabeti arttırmak, getirdiği değişim ile birlikte verimliliği arttırmak ve istihdam sağlamak sureti ile ekonomik büyüme ve gelişmede çok önemli rol oynamaktadır. Yapılan simülasyonlar göstermektedir ki cinsiyet eşitliğinin gelişmiş olduğu ekonomiler, uzun dönemde ekonomik çıktının cinsiyet rollerine bağlı olarak maksimize edildiği ekonomilerden daha iyi performans sergilemektedirler. Bu nedenle kadınların ekonomik yaşama katkısı ekonomik gelişmişlik açısından çok önemlidir. Bu çalışma kapsamında COVID-19 pandemisinin sürdüğü 2020 yılı ve 2021 yılının ilk yarısında yayınlanmış olan kadın girişimciliği ile ilgili akademik yayınlar için literatür taraması yapılmış ve incelenen yayınlar yıllara göre dağılımı, dili, yayın türü, araştırma yöntemi, kapsam bilgileri üzerinden sınıflandırılmıştır. Ayrıca çalışma kapsamında taranan yayınların, yayınlandıkları dergiler, yazarların ait olduğu disiplinler, yayınlarda yer alan girişimci ve kadın girişimci tanımları incelenmiştir.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Henüz Atıf Yapılmamıştır

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2021, title={COVID-19 Salgını Döneminde Türkiye’de Kadın Girişimcilik Yazını}, volume={5}, number={148–165}, publisher={Girişimcilik İnovasyon ve Pazarlama Araştırmaları Dergisi}, author={Sayıl SAÇAK DÜZGÜN}, year={2021} }
APA
KOPYALA
Sayıl SAÇAK DÜZGÜN. (2021). COVID-19 Salgını Döneminde Türkiye’de Kadın Girişimcilik Yazını (Vol. 5). Vol. 5. Girişimcilik İnovasyon ve Pazarlama Araştırmaları Dergisi.
MLA
KOPYALA
Sayıl SAÇAK DÜZGÜN. COVID-19 Salgını Döneminde Türkiye’de Kadın Girişimcilik Yazını. no. 148–165, Girişimcilik İnovasyon ve Pazarlama Araştırmaları Dergisi, 2021.