Girişimcilik İnovasyon ve Pazarlama Araştırmaları Dergisi

Girişimcilik İnovasyon ve Pazarlama Araştırmaları Dergisi

A Methodological Review of Fashion Marketing Studies

Yazarlar: Hilal ÖZTAY

Cilt 5 , Sayı 10 , 2021 , Sayfalar 68 - 83

Konular:İşletme

DOI:10.31006/gipad.957435

Anahtar Kelimeler:Yöntem,Paradigma,Nicel araştırma,Nitel araştırma,Moda pazarlama çalışmaları

Özet: Bu çalışmanın amacı moda pazarlama çalışmalarını, benimsenen paradigma ve yöntem bakımından inceleyerek, araştırmacılara yönteme dair bir çerçeve sunmaktır. Bu amaçla öncelikle, pozitivist ve post-pozitivist paradigmalara dair kavramsal açıklamalara yer verilmiştir. Sonrasında ise Ulusal Tez Merkezi’nde bulunan moda pazarlama tezleri içerik analizi ile incelenmiş, paradigma bakımından yıllara göre dağılımları gösterilmiştir. Ayrıca çalışmalarda yararlanılan veri toplama araçları, veri analiz teknikleri ve araştırma desenleri incelenerek yaygın benimsenen ve yeni benimsenmeye başlanan teknikler açıklanmıştır. Sonuçlar incelendiğinde moda pazarlama çalışmalarında nicel araştırmaların sıklıkla kullanıldığı, nitel ve karma araştırmaların kullanımının son yıllarda dikkat çekmektedir. Nicel çalışmalarda, anketler ve istatistiksel analizler yaygın olarak kullanılmakta ve araştırma deseni olarak da nedensel araştırmalar sıklıkla karşımıza çıkmaktadır. Nitel çalışmalarda, araştırmanın karakteristiğine ve desenine uygun biçimde farklı veri toplama teknikleri ve analizler kullanılmaktadır. Karma çalışmaların ise çoğunlukla, amacına uygun olarak, çoklu yöntemler benimsenerek tasarlandığı görülmektedir.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Sonuçların tamamını görmek için Asos İndeks'e üye bir üniversite ağından erişim sağlamalısınız. Kurumunuzun üye olması veya kurumunuza ücretsiz deneme erişimi sağlanması için Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı ile iletişim kurabilirsiniz.
Dergi editörleri editör girişini kullanarak sisteme giriş yapabilirler. Editör girişi için tıklayınız.

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2021, title={A Methodological Review of Fashion Marketing Studies}, volume={5}, number={68–83}, publisher={Girişimcilik İnovasyon ve Pazarlama Araştırmaları Dergisi}, author={Hilal ÖZTAY}, year={2021} }
APA
KOPYALA
Hilal ÖZTAY. (2021). A Methodological Review of Fashion Marketing Studies (Vol. 5). Vol. 5. Girişimcilik İnovasyon ve Pazarlama Araştırmaları Dergisi.
MLA
KOPYALA
Hilal ÖZTAY. A Methodological Review of Fashion Marketing Studies. no. 68–83, Girişimcilik İnovasyon ve Pazarlama Araştırmaları Dergisi, 2021.