Girişimcilik İnovasyon ve Pazarlama Araştırmaları Dergisi
Yazarlar: Hilal ÖZTAY
Konular:İşletme
DOI:10.31006/gipad.957435
Anahtar Kelimeler:Yöntem,Paradigma,Nicel araştırma,Nitel araştırma,Moda pazarlama çalışmaları
Özet: Bu çalışmanın amacı moda pazarlama çalışmalarını, benimsenen paradigma ve yöntem bakımından inceleyerek, araştırmacılara yönteme dair bir çerçeve sunmaktır. Bu amaçla öncelikle, pozitivist ve post-pozitivist paradigmalara dair kavramsal açıklamalara yer verilmiştir. Sonrasında ise Ulusal Tez Merkezi’nde bulunan moda pazarlama tezleri içerik analizi ile incelenmiş, paradigma bakımından yıllara göre dağılımları gösterilmiştir. Ayrıca çalışmalarda yararlanılan veri toplama araçları, veri analiz teknikleri ve araştırma desenleri incelenerek yaygın benimsenen ve yeni benimsenmeye başlanan teknikler açıklanmıştır. Sonuçlar incelendiğinde moda pazarlama çalışmalarında nicel araştırmaların sıklıkla kullanıldığı, nitel ve karma araştırmaların kullanımının son yıllarda dikkat çekmektedir. Nicel çalışmalarda, anketler ve istatistiksel analizler yaygın olarak kullanılmakta ve araştırma deseni olarak da nedensel araştırmalar sıklıkla karşımıza çıkmaktadır. Nitel çalışmalarda, araştırmanın karakteristiğine ve desenine uygun biçimde farklı veri toplama teknikleri ve analizler kullanılmaktadır. Karma çalışmaların ise çoğunlukla, amacına uygun olarak, çoklu yöntemler benimsenerek tasarlandığı görülmektedir.
Dergi editörleri editör girişini kullanarak sisteme giriş yapabilirler. Editör girişi için tıklayınız.