Girişimcilik İnovasyon ve Pazarlama Araştırmaları Dergisi

Girişimcilik İnovasyon ve Pazarlama Araştırmaları Dergisi

Ergen Bireyselleşme ve Ayrılmasının Tüketici Risk Algısı Üzerine Etkisi

Yazarlar: Ezgi KARATAŞ YÜCEL, Engin YÜCEL

Cilt 1 , Sayı 2 , 2017 , Sayfalar 154 - 168

Konular:İşletme

DOI:10.31006/gipad.370014

Anahtar Kelimeler:Tüketici,Bireyselleşme-ayrılma,Algılanan risk

Özet: Günlük yaşantısında sayısız satın alım yapan tüketiciler, karar verirken pek çok kriteri bazen farkına bile varmadan dikkate almaktadır. Tüketici tarafından her satın alma davranışı bir risk alma faaliyeti olarak algılanabilmektedir. Ayrıca her tüketicinin risk algısı düzeyi ürün kategorilerine ve bireylerin içinde bulundukları yaşam dönemlerine göre farklılık göstermektedir. Tüketicilerin, kişilik oluşumunun önemli ölçüde tamamlandığı ergenlik döneminin de risk algısının farklılaşmasında önemli olduğu düşünülmektedir. Bu kapsamda tüketicilerin ergenlik dönemlerinde ailesi ve çevresiyle olan ilişkilerinin ve ayrılma-bireyselleşmelerinin tüketicilerin risk algıları üzerindeki etkilerinin incelenmesi bu araştırmanın amacını oluşturmaktadır. Ayrılma bireyselleşme döneminde olan 370 üniversite öğrencisinden anket yöntemiyle elde edilen veriler ışığında ergenlik dönemi ayrılma-bireyselleşmelerinin tüketicilerin risk algıları üzerindeki etkileri incelenmiştir. Ergenlik dönemi bireyselleşme-ayrılma davranışına ilişkin reddedilme beklentisinin ve ayrılık kaygısının tüketicilerin risk algıları üzerinde anlamlı etkileri olduğu belirlenmiştir. Araştırma bulguları dikkate alınarak literatüre katkısı açısından bazı önerilerde bulunulmuştur.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Sonuçların tamamını görmek için Asos İndeks'e üye bir üniversite ağından erişim sağlamalısınız. Kurumunuzun üye olması veya kurumunuza ücretsiz deneme erişimi sağlanması için Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı ile iletişim kurabilirsiniz.
Dergi editörleri editör girişini kullanarak sisteme giriş yapabilirler. Editör girişi için tıklayınız.

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2017, title={Ergen Bireyselleşme ve Ayrılmasının Tüketici Risk Algısı Üzerine Etkisi}, volume={1}, number={2}, publisher={Girişimcilik İnovasyon ve Pazarlama Araştırmaları Dergisi}, author={Ezgi KARATAŞ YÜCEL,Engin YÜCEL}, year={2017}, pages={154–168} }
APA
KOPYALA
Ezgi KARATAŞ YÜCEL,Engin YÜCEL. (2017). Ergen Bireyselleşme ve Ayrılmasının Tüketici Risk Algısı Üzerine Etkisi (Vol. 1, pp. 154–168). Vol. 1, pp. 154–168. Girişimcilik İnovasyon ve Pazarlama Araştırmaları Dergisi.
MLA
KOPYALA
Ezgi KARATAŞ YÜCEL,Engin YÜCEL. Ergen Bireyselleşme ve Ayrılmasının Tüketici Risk Algısı Üzerine Etkisi. no. 2, Girişimcilik İnovasyon ve Pazarlama Araştırmaları Dergisi, 2017, pp. 154–68.