Girişimcilik İnovasyon ve Pazarlama Araştırmaları Dergisi

Girişimcilik İnovasyon ve Pazarlama Araştırmaları Dergisi

Perakendecilik Sektöründe Dokuz Sonlu Fiyatlandırma: Tüketicilerin Bakış Açısıyla, Anlamlı Bir İndirim mi Yoksa Aldatmaca mı?

Yazarlar: Murat AKYILDIZ, Emine ÇETİN, Figen KILIÇ

Cilt 2 , Sayı 4 , 2018 , Sayfalar 145 - 163

Konular:İşletme

DOI:10.31006/gipad.468930

Anahtar Kelimeler:Dokuz sonlu fiyatlandırma,Küsuratlı fiyatlandırma,Cezbedici fiyatlandırma

Özet: Küsuratlı fiyatlandırma politikaları 20.yy. başlarından itibaren dünyanın pek çok ülkesindeki perakendeciler tarafından uygulanmaktadır. Bu fiyatlandırma politikasının altında yatan temel varsayım tüketicilerin algısını değiştirerek satışları artırma düşüncesidir. Dokuz sonlu fiyatlandırma küsuratlı fiyatlandırmanın uç uygulamalarından biridir. Bu araştırmanın amacı, etkilerinin ülkeden ülkeye farklılık gösterdiği ve sonuçları itibarıyla tartışmalı olan dokuz sonlu fiyatlandırma politikalarının Türkiye’de yaşayan tüketiciler üzerinde nasıl bir etki yarattığını ve tüketicilerin tutumlarının ne olduğunu belirlemektir. Bu amaçla anket yöntemiyle 792 kişiden toplanan veriler ki kare ve Kruskal Wallis testleriyle analiz edilmiştir.  Sonuçlar, fiyatların dokuz sonlu veya yuvarlak olmasının tüketicilerin satın alma tercihlerini değiştirmediğini ve dokuz sonlu fiyatlara karşı olumsuz tutuma sahip olduklarını göstermektedir.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Sonuçların tamamını görmek için Asos İndeks'e üye bir üniversite ağından erişim sağlamalısınız. Kurumunuzun üye olması veya kurumunuza ücretsiz deneme erişimi sağlanması için Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı ile iletişim kurabilirsiniz.
Dergi editörleri editör girişini kullanarak sisteme giriş yapabilirler. Editör girişi için tıklayınız.

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2018, title={Perakendecilik Sektöründe Dokuz Sonlu Fiyatlandırma: Tüketicilerin Bakış Açısıyla, Anlamlı Bir İndirim mi Yoksa Aldatmaca mı?}, volume={2}, number={4}, publisher={Girişimcilik İnovasyon ve Pazarlama Araştırmaları Dergisi}, author={Murat AKYILDIZ,Emine ÇETİN,Figen KILIÇ}, year={2018}, pages={145–163} }
APA
KOPYALA
Murat AKYILDIZ,Emine ÇETİN,Figen KILIÇ. (2018). Perakendecilik Sektöründe Dokuz Sonlu Fiyatlandırma: Tüketicilerin Bakış Açısıyla, Anlamlı Bir İndirim mi Yoksa Aldatmaca mı? (Vol. 2, pp. 145–163). Vol. 2, pp. 145–163. Girişimcilik İnovasyon ve Pazarlama Araştırmaları Dergisi.
MLA
KOPYALA
Murat AKYILDIZ,Emine ÇETİN,Figen KILIÇ. Perakendecilik Sektöründe Dokuz Sonlu Fiyatlandırma: Tüketicilerin Bakış Açısıyla, Anlamlı Bir İndirim Mi Yoksa Aldatmaca Mı? no. 4, Girişimcilik İnovasyon ve Pazarlama Araştırmaları Dergisi, 2018, pp. 145–63.