Girişimcilik İnovasyon ve Pazarlama Araştırmaları Dergisi
Yazarlar: Şemsettin Ozan ÇELEBİ, Funda BAYRAKDAROĞLU
Konular:İşletme
DOI:10.31006/gipad.415372
Anahtar Kelimeler:Tüketici Davranışları,Y Kuşağı,Bilinçli Tüketim
Özet: Dünyada özellikle yenilenemez kaynakların hızla yok olması ve yanlış uygulamalar öncelikle işletmeleri ardından tüketicileri eskiye nazaran daha fazla ilgilendirmeye başlamış, bilinçli tüketim davranışı ise her yaştan tüketicinin sahip olması gereken davranış biçimi halini almıştır. Bu noktadan hareketle, çalışmanın amacı kuşakların farklı özelliklere sahip olduğu bilgisinden yola çıkarak Y kuşağı tüketicilerinin bilinçli tüketim davranışlarını ortaya koymaktır. Nitel bir çalışma olan bu araştırmada veri toplama tekniği olarak derinlemesine görüşme tekniği kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunun belirlenmesinde amaçlı örnekleme yöntemlerinden kolayda örnekleme tekniğinden yararlanılmıştır. Çalışma grubundaki katılımcıların her biri Y kuşağı tüketicilerini temsil etmektedir. Araştırmada veri toplama aracı olarak yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Görüşmelerin sonunda elde edilen verileri analiz etmek için betimsel analiz tekniğinden yararlanılmıştır. Araştırma sonucunda elde edilen bulgulara göre, Y kuşağı tüketicilerinin bilinçli tüketim davranışlarında etik davranışı ve sosyal sorumlu davranışı diğer boyutlara göre ön plana çıkardığı görülmektedir.