Girişimcilik İnovasyon ve Pazarlama Araştırmaları Dergisi

Girişimcilik İnovasyon ve Pazarlama Araştırmaları Dergisi

Kadın Girişimciliğinde “Bir Tık” Ötesi: Kadın Dijital Girişimciler Üzerine Nitel Bir Araştırma

Yazarlar: Eylem Bayrakçı, Serpil Köse

Cilt 3 , Sayı 6 , 2019 , Sayfalar 95 - 106

Konular:İşletme

DOI:10.31006/gipad.483860

Anahtar Kelimeler:Kadın girişimciler,Dijital girişimcilik,Nitel araştırma

Özet: Bu çalışmanın amacı, girişimci kadınların dijital ortamları girişimcilik aracı olarak nasıl kullandıklarını ortaya koymaktır. Bu amaçla kadın dijital girişimcilerle nitel araştırma tekniklerinden görüşme tekniği ile veri toplanmıştır.  Araştırma sonuçları katılımcı kadınlarınçok yeteneklerini değerlendirmek için girişimci olduklarını, dijital girişimcilik aracı olarak instagram ve facebook’u tercih ettikleri ve bu dijital ortamları daha çok satış, sipariş, reklam ve hedef kitlelere ulaşmak için kullandıkları görülmüştür. Katılımcıların dijital ortamlar için algıladıklarıönemli fırsat geniş kitlelere ulaşmaönemli risk ise güvenlik riski olarak bulunmuştur. Çalışmadan elde edilen sonuçlar girişimci olmak isteyen kadınların ve geleneksel girişimci olmakta zorlanan diğer dezavantajlı grupların dijital girişimciliğe yönelimleri açısından önem taşımaktadır. Çalışmanın bulguları mevcut dijital girişimcilerin, hem kendilerini hem de diğer girişimcileri kendi ifadeleri ile görebilme, üstünlük ve zayıflıklarını değerlendirebilme fırsatı sağlamaktadır. Bu bulgular ayrıca, literatürde oldukça az sayıda çalışma olan dijital girişimcilik ve özellikle kadın dijital girişimciliği üzerine çalışma yapan araştırmacılara da kaynak teşkil edebilecektir.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Sonuçların tamamını görmek için Asos İndeks'e üye bir üniversite ağından erişim sağlamalısınız. Kurumunuzun üye olması veya kurumunuza ücretsiz deneme erişimi sağlanması için Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı ile iletişim kurabilirsiniz.
Dergi editörleri editör girişini kullanarak sisteme giriş yapabilirler. Editör girişi için tıklayınız.

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2019, title={Kadın Girişimciliğinde “Bir Tık” Ötesi: Kadın Dijital Girişimciler Üzerine Nitel Bir Araştırma}, volume={3}, number={6}, publisher={Girişimcilik İnovasyon ve Pazarlama Araştırmaları Dergisi}, author={Eylem Bayrakçı,Serpil Köse}, year={2019}, pages={95–106} }
APA
KOPYALA
Eylem Bayrakçı,Serpil Köse. (2019). Kadın Girişimciliğinde “Bir Tık” Ötesi: Kadın Dijital Girişimciler Üzerine Nitel Bir Araştırma (Vol. 3, pp. 95–106). Vol. 3, pp. 95–106. Girişimcilik İnovasyon ve Pazarlama Araştırmaları Dergisi.
MLA
KOPYALA
Eylem Bayrakçı,Serpil Köse. Kadın Girişimciliğinde “Bir Tık” Ötesi: Kadın Dijital Girişimciler Üzerine Nitel Bir Araştırma. no. 6, Girişimcilik İnovasyon ve Pazarlama Araştırmaları Dergisi, 2019, pp. 95–106.