Girişimcilik İnovasyon ve Pazarlama Araştırmaları Dergisi

Girişimcilik İnovasyon ve Pazarlama Araştırmaları Dergisi

Taze Gıda Ürünlerinde Tedarikçi Seçim Kararı Üzerine Karma Bir Araştırma

Yazarlar: Seda Sinem TURSUN, Hatice ÖZKOÇ

Cilt 3 , Sayı 6 , 2019 , Sayfalar 75 - 94

Konular:İşletme

DOI:10.31006/gipad.632710

Anahtar Kelimeler:Perakende,Taze gıda,Tedarikçi seçimi,AHP

Özet: Perakende sektöründe, yüksek satış hacmi olan ve tüketici tarafından günlük olarak tüketilen et, süt ürünleri gibi taze gıda ürünleri, birçok açıdan perakendecinin dikkat etmesi gereken ürün grubudur. Bu nedenle, söz konusu ürünlerde doğru tedarikçiyle çalışmak kritik önem taşımaktadır. Bu çalışmanın amacı, taze gıda tedarikçisi seçiminde öncelikli olan kriterleri belirlemektir. Çalışmada, ilk önce, biri Muğla bölgesi yerel perakende zinciri, ikisi ulusal/uluslararası olan üç perakende zincirindeki 10 uzmanla görüşülmüş; çıkan sonuçlarla literatür karşılaştırılarak tedarikçi seçiminde öne çıkan kriterler belirlenmiştir. Bu kriterlerin karşılaştırılması ve önem sıralarının belirlenmesi için 60 uzmana uygulanan anketin AHP yöntemiyle analizi yapılmıştır. Analiz sonucundaönemli ana kriterler sırasıyla kalite, sevkiyat, maliyet, firma profili ve servis çıkmıştır. 


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Henüz Atıf Yapılmamıştır

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2019, title={Taze Gıda Ürünlerinde Tedarikçi Seçim Kararı Üzerine Karma Bir Araştırma}, volume={3}, number={6}, publisher={Girişimcilik İnovasyon ve Pazarlama Araştırmaları Dergisi}, author={Seda Sinem TURSUN,Hatice ÖZKOÇ}, year={2019}, pages={75–94} }
APA
KOPYALA
Seda Sinem TURSUN,Hatice ÖZKOÇ. (2019). Taze Gıda Ürünlerinde Tedarikçi Seçim Kararı Üzerine Karma Bir Araştırma (Vol. 3, pp. 75–94). Vol. 3, pp. 75–94. Girişimcilik İnovasyon ve Pazarlama Araştırmaları Dergisi.
MLA
KOPYALA
Seda Sinem TURSUN,Hatice ÖZKOÇ. Taze Gıda Ürünlerinde Tedarikçi Seçim Kararı Üzerine Karma Bir Araştırma. no. 6, Girişimcilik İnovasyon ve Pazarlama Araştırmaları Dergisi, 2019, pp. 75–94.