İletişim Çalışmaları Dergisi

İletişim Çalışmaları Dergisi

Toplumsal Cinsiyet Bağlamında Erkek Kimliğinin Televizyon Reklamlarına Yansıması (Televizyon Kozmetik Reklamlarında Göstergebilimsel Çözümleme)

Yazarlar: MÜŞERREF DERİNCE

Cilt 2 , Sayı 1 , 2016 , Sayfalar 63-93

Konular:-

Anahtar Kelimeler:Toplumsal Cinsiyet,Televizyon Kozmetik Reklamları,Algirdas Julien Greimas,Göstergebilimsel Çözümleme

Özet: Toplumsal cinsiyet kavramı, kadın ve erkek arasındaki toplumsal rol farklılıklarını ortaya koymaktadır. Toplumsal cinsiyet kültürden kültüre farklılık göstermektedir. Bu farklılık gözle görülür bir kitle iletişim aracı olan televizyonda daha net görülmektedir. Televizyon reklamları toplumsal cinsiyetin yeniden üretilmesinde önemli bir yere sahiptir. Bu çalışmada kozmetik reklamlarda oluşturulan bütünce kapsamında kadın ve erkek toplumsal cinsiyet temsilleri gösterge bilimsel yöntem ile çözümlenecektir. Paris Göstergebilim Okulu ve Greimas’ın göstergebilimsel çözümlemesine göre “Yeni Dove Men” ve “Axe Dark Temptation” kozmetik reklam filmleri çözümlenmiştir.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Henüz Atıf Yapılmamıştır

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2016, title={Toplumsal Cinsiyet Bağlamında Erkek Kimliğinin Televizyon Reklamlarına Yansıması (Televizyon Kozmetik Reklamlarında Göstergebilimsel Çözümleme)}, volume={2}, number={1}, publisher={İletişim Çalışmaları Dergisi}, author={MÜŞERREF DERİNCE}, year={2016}, pages={63–93} }
APA
KOPYALA
MÜŞERREF DERİNCE. (2016). Toplumsal Cinsiyet Bağlamında Erkek Kimliğinin Televizyon Reklamlarına Yansıması (Televizyon Kozmetik Reklamlarında Göstergebilimsel Çözümleme) (Vol. 2, pp. 63–93). Vol. 2, pp. 63–93. İletişim Çalışmaları Dergisi.
MLA
KOPYALA
MÜŞERREF DERİNCE. Toplumsal Cinsiyet Bağlamında Erkek Kimliğinin Televizyon Reklamlarına Yansıması (Televizyon Kozmetik Reklamlarında Göstergebilimsel Çözümleme). no. 1, İletişim Çalışmaları Dergisi, 2016, pp. 63–93.