İletişim Çalışmaları Dergisi

İletişim Çalışmaları Dergisi

Kitle İkna Tekniklerinin Kullanılması Bakımından Günümüz Televizyon Yayıncılığı

Yazarlar: AYTEN ÖVÜR

Cilt 2 , Sayı 2 , 2016 , Sayfalar 55-79

Konular:-

Anahtar Kelimeler:Propaganda,Televizyon,İkna

Özet: Kitle ikna teknikleri, diğer bir ifadeyle propaganda, kitleleri etkileyerek ve harekete geçirerek belli bir amaca ulaşmak isteyen kişi ve gruplar için hayati önem taşımaktadır. Ürününü satmak için avaz avaz bağıran pazarcı misali, propagandada; cümlelerin, sloganların tekrar tekrar ve iddialı bir şekilde söylenmesi gerekir. Günümüz medyasına baktığımızda, medyanın beyaz propaganda ve silahlı propagandaya çokça maruz kaldığı görülür. Siyasi liderler beyaz propaganda kullanarak karşı tarafı zayıflatmak, etkinlik ve gücünü pekiştirmek isterken, terör grupları da silahlı propagandalarını iletişim araçları ile özellikle de televizyonlar aracılığı ile geniş kitlelere duyurarak varlıklarını kanıtlamak isterler. Günümüzde propagandanın ne olduğunun ve nasıl kullanıldığının hem halk hem de medya çalışanları tarafından çok iyi bilinmesi gerekir. Aksi takdirde medya çalışanları propagandayı yayan ve onu geniş kitlelere duyuran aracılar durumuna düşerken, medya kuruluşları da kitle ikna araçlarına dönüşebilmektedir.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Sonuçların tamamını görmek için Asos İndeks'e üye bir üniversite ağından erişim sağlamalısınız. Kurumunuzun üye olması veya kurumunuza ücretsiz deneme erişimi sağlanması için Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı ile iletişim kurabilirsiniz.
Dergi editörleri editör girişini kullanarak sisteme giriş yapabilirler. Editör girişi için tıklayınız.

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2016, title={Kitle İkna Tekniklerinin Kullanılması Bakımından Günümüz Televizyon Yayıncılığı}, volume={2}, number={2}, publisher={İletişim Çalışmaları Dergisi}, author={AYTEN ÖVÜR}, year={2016}, pages={55–79} }
APA
KOPYALA
AYTEN ÖVÜR. (2016). Kitle İkna Tekniklerinin Kullanılması Bakımından Günümüz Televizyon Yayıncılığı (Vol. 2, pp. 55–79). Vol. 2, pp. 55–79. İletişim Çalışmaları Dergisi.
MLA
KOPYALA
AYTEN ÖVÜR. Kitle İkna Tekniklerinin Kullanılması Bakımından Günümüz Televizyon Yayıncılığı. no. 2, İletişim Çalışmaları Dergisi, 2016, pp. 55–79.