İletişim Çalışmaları Dergisi

İletişim Çalışmaları Dergisi

Reklam Estetiği Ve Mit Üretimi Açısından “Marlboro Man” ve “Marlboro Country” Reklam İmgelerinin Göstergebilimsel Çözümlemesi

Yazarlar: MUSTAFA C. SADAKAOĞLU

Cilt 4 , Sayı 1 , 2018 , Sayfalar 25-44

Konular:-

Anahtar Kelimeler:Reklam,Imge,Göstergebilim,Mit,Estetik

Özet: Bir kitle iletişim biçimi olarak reklam, içerdiği imgeler ve bu imgelerle uyum halinde kodlanmış imgeyi bütünleyici metinler aracılığıyla tüketiciyle kurulan iletişim sürecini tamamlamaktadır. Reklam iletişimi, temel olarak imgelerden oluşan sembolik bir yapıdan oluşur ve ürünü potansiyel tüketicisine tanıtmayı amaçlayan bir ileti aracılığıyla göstergeler evreni sunar. Reklam iletişiminde kullanılan imgelerin tamamlayıcısı olan metinlerse benzer biçimde kelimelerden oluşan bir gösterge evrenine sahiptir. Bu çalışma, 1954 yılından 1999 yılına kadar yürürlükte kalmış “Marlboro Man” adlı reklam kampanyasında kullanılan imgeler, metinler ve kodlama biçimlerinde görülen estetik yapının nasıl inşa edildiğine odaklanmaktadır. Seçili reklam iletilerinde kullanılan imge ve metinlerde bulunan mitlerin inşa ve sunumunda hangi sembollerin kullanıldığını göstergebilim ilkelerinden faydalanarak araştırmayı amaçlamaktadır.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Henüz Atıf Yapılmamıştır

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2018, title={Reklam Estetiği Ve Mit Üretimi Açısından “Marlboro Man” ve “Marlboro Country” Reklam İmgelerinin Göstergebilimsel Çözümlemesi}, volume={4}, number={1}, publisher={İletişim Çalışmaları Dergisi}, author={MUSTAFA C. SADAKAOĞLU}, year={2018}, pages={25–44} }
APA
KOPYALA
MUSTAFA C. SADAKAOĞLU. (2018). Reklam Estetiği Ve Mit Üretimi Açısından “Marlboro Man” ve “Marlboro Country” Reklam İmgelerinin Göstergebilimsel Çözümlemesi (Vol. 4, pp. 25–44). Vol. 4, pp. 25–44. İletişim Çalışmaları Dergisi.
MLA
KOPYALA
MUSTAFA C. SADAKAOĞLU. Reklam Estetiği Ve Mit Üretimi Açısından “Marlboro Man” ve “Marlboro Country” Reklam İmgelerinin Göstergebilimsel Çözümlemesi. no. 1, İletişim Çalışmaları Dergisi, 2018, pp. 25–44.