İletişim Çalışmaları Dergisi

İletişim Çalışmaları Dergisi

İSTANBUL AYDIN ÜNİVERSİTESİ BİLİŞİM SİSTEMLERİNİN BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ ALTYAPI KÜTÜPHANESİ ESASLARINA GÖRE PERFORMANS ANALİZİ

Yazarlar: Murat ELİBOL, Zafer ASLAN

Cilt 7 , Sayı 1 , 2021 , Sayfalar 93 - 108

Konular:İletişim

Anahtar Kelimeler:Bilgi Teknolojileri,ISO 27001,ISO 20000,BT Hizmet Yönetimi,ITIL

Özet: Bilgi teknolojilerinin kurum içinde etkin yönetimi, ileri performans seviyesine ulaşım için büyük önem taşımaktadır. Bu çalışma ITIL ((Information Technologies Infrastructure Library) (Bilgi Teknolojileri Altyapı Kütüphanesi)) sisteminin bilişim teknolojileri alanında uygulanması ile ilgili olup, sistemin gerek bilişim birim personeli, gerekse eğitim kurumunda bulunan akademik ve idari personellerinin beklentilerine yönelik performans analizi yapılmıştır. İstanbul Aydın Üniversitesi Bilgi İşlem Daire Başkanlığında çalışan 24 idari personele Likert ölçeğine dayalı 15 sorudan oluşan bir anket uygulanmıştır. Araştırmanın birinci bölümünde, ankete dayalı olarak birimin Bilgi teknolojisi servislerinin değerlendirilmesine yer verilmiştir. Çalışmanın ikinci bölümünde 79 kişiden oluşan İAU akademik ve idari personeline Likert ölçeğine dayalı 15 sorudan oluşan ikinci bir anket çalışması uygulanmıştır. Ankete katılanların yaşı, eğitim düzeyleri, cinsiyeti, bilgisayar yetkinlik becerileri ve görev türü sonuçlarına göre “Öz Bileşen” analizi yapılmıştır. Bu kapsamda, akademik ve idari personelden oluşan kullanıcıları kapsayacak şekilde bir anket çalışması yapılmıştır. Süreç yönetimi projesi geliştirmek isteyen kuruluşlara kaynak teşkil edebilmesi ve bir süreç yönetimi projesinin bir kamu kurumunda ne derece uygulanabileceği belirtilmektedir. Sonuç olarak ITIL sistemi, iletişim açısından Bilgi Teknolojileri altyapısı çalışmaya devam ederken, aynı zamanda sunulan hizmetlerin kalitesini iyileştirmek ve sürekli gelişen ve değişen iş taleplerine yardımcı olduğu ve faydasının öne çıktığı belirlenmiştir. Anket ve analizlerinin sonucunda Kamu Kurumlarında veya Eğitim kurumlarında BT birimlerinin nelere dikkat etmesi, nasıl bir yol uygulayacağı ve iş sürekliliğini nasıl devam ettireceğine yönelik deneyim kazanılmış, bundan sonraki benzer çalışmalarda gözönüne alınması gereken öncelikler saptanmış, önerilerde bulunulmuştur. Bu çalışmanın benzer sektörlerde kurum içi servis ve hizmet yönetimi, performans geliştirme çalışmalarına yararlı olması beklenmektedir.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Henüz Atıf Yapılmamıştır

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2021, title={İSTANBUL AYDIN ÜNİVERSİTESİ BİLİŞİM SİSTEMLERİNİN BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ ALTYAPI KÜTÜPHANESİ ESASLARINA GÖRE PERFORMANS ANALİZİ}, volume={7}, number={93–108}, publisher={İletişim Çalışmaları Dergisi}, author={Murat ELİBOL,Zafer ASLAN}, year={2021} }
APA
KOPYALA
Murat ELİBOL,Zafer ASLAN. (2021). İSTANBUL AYDIN ÜNİVERSİTESİ BİLİŞİM SİSTEMLERİNİN BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ ALTYAPI KÜTÜPHANESİ ESASLARINA GÖRE PERFORMANS ANALİZİ (Vol. 7). Vol. 7. İletişim Çalışmaları Dergisi.
MLA
KOPYALA
Murat ELİBOL,Zafer ASLAN. İSTANBUL AYDIN ÜNİVERSİTESİ BİLİŞİM SİSTEMLERİNİN BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ ALTYAPI KÜTÜPHANESİ ESASLARINA GÖRE PERFORMANS ANALİZİ. no. 93–108, İletişim Çalışmaları Dergisi, 2021.