İletişim Çalışmaları Dergisi
Yazarlar: Onur Kaan YANIK, Cihan BECAN
Konular:İletişim
Anahtar Kelimeler:Kriz,Kriz iletişimi,Sosyal medya
Özet: İnternetin gelişmesi özellikle de web 2.0 teknolojisinin gelişmesiyle birlikte kullanıcılar yazılanlara yorum yapabilmekte ve paylaşabilmektedir. Bu durum kurumlar için kendilerinin geliştirmeleri bakımından fırsat olabileceği gibi, söz konusu yorumlar incelenmediğinde ise dezavantaja dönüşebilmektedir. Geçmişe göre kurumlar, doğal afetlerde veya beklenmedik olaylarla karşılaştıklarında ortaya çıkan krizi günümüz internet ortamıyla karşılaştırıldığında daha kolay yönetebilmekteydiler. Bununtemel nedeni ise, bilgilerin kullanıcılar tarafından anında paylaşılabilmesidir. Kriz iyi biçimde yönetilmediği durumda ise kurumlar ciddi bir itibar kaybına uğramaktadırlar. İtibarın kaybı güven kaybını da beraberinde getireceği için kurumun hem müşterileri hem de ticari paydaşları nezninde maddi ve manevi kayba uğrayacağı açıktır. Tüm bu gelişmeler yeni iletişim ortamlarında kriz iletişimini daha profesyonel biçimde ele alınmasını gerekli kılmıştır. Çalışmada yeni iletişim ortamlarında kriz iletişiminin nasıl yapılması gerektiğinin ortaya konulması amaçlanmıştır. Çalışma kapsamında örneklem olarak seçilen Burger King’in 2013 yılında yaşadığı “hamburger etinde at eti krizi” ve Volkswagen’in 2015 yılında yaşadığı “egzoz emisyon krizi”dir. Araştırmada kurumların yaşadıkları bu krizleri web sayfaları ve sosyal medya hesapları üzerinden kriz iletişimi bağlamında nasıl yönettikleri ortaya konulmaya çalışılmıştır.