İletişim Çalışmaları Dergisi
Yazarlar: Ahmet SEMİZ, Deniz AKBULUT
Konular:İletişim
Anahtar Kelimeler:Sponsorluk,Halkla ilişkiler,THY
Özet: Değişen teknolojiyle birlikte halkla ilişkiler alanında meydana gelen yeni yöntemlerden birisi olan sponsorluk, kuruluşların spor, sanat, siyaset gibi çeşitli alanlarda kendilerini tanıtmak için kullandıkları yöntemlerden birisi olarak ortaya çıkmıştır. Bu anlamda dünya çapındaki büyük firmalar, yine dünya çapındaki organizasyonları, spor kulüplerini ve sporcuları sponsorluk faaliyetleri ile desteklemekte ve aynı zamanda bu destek ile de kendi tanınırlıklarını, bilinirliklerini arttırmak suretiyle tanıtım yapmaktadır. Spor sponsorluğu alanında Türk Hava Yolları (THY), özellikle son yıllarda büyük yatırımlar gerçekleştirmiştir. Bu çalışmada, kamuoyunda yaptığı sponsorluklarla adından bahsettiren THY’nin bu faaliyetlerinin kuruluşun kurumsal imajına etkisi değerlendirilmiş ve sponsorluğun görsel kimlik, kurumsal iletişim ve kalite faktörleri açısından nedensellik içeren bir faaliyet olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Bu çalışma, sponsorluğun halkla ilişkiler faaliyeti olarak kurumsal imaj üzerindeki etkisinin varlığını ve etkisini ortaya koymak amacıyla hazırlanmıştır. Bu bağlamda sponsorluk faaliyetlerinden hareketle THY örneğinde, kurumsal imajın sponsorluktan ne düzeyde etkilendiği değerlendirilmiştir.