İletişim Çalışmaları Dergisi

İletişim Çalışmaları Dergisi

Basın İlan Kurumunun Yenilenen İmajının Hedef Kitleler Üzerindeki Etkisinin Ölçülmesi

Yazarlar: Gonca YILDIRIM, Büşra KILIÇ

Cilt 5 , Sayı 2 , 2019 , Sayfalar 127 - 162

Konular:İletişim

Anahtar Kelimeler:Halkla ilişkiler,İletişim,Kurumsal imaj,Basın İlan Kurumu.

Özet: Halka ilişkiler, tarihsel süreç içerisinde gerek yapısal, gerek işlevsel, gerekse uygulama alanı olarak sürekli gelişim göstermektedir. Kurumsal yapıların oluşması neticesinde kurumların başta var olma, faaliyetlerini meşru kılma amacı doğrultusunda halkla ilişkiler büyük önem arz etmektedir. Kurumların tanınırlığının-bilinirliğinin yükseltilmesinde, imaj ve itibarlarının inşa edilmesinde, krizlerin yönetilip markalara sadakat yaratılmasında ya da kurumlara karşı olumlu görüş ve sempatinin oluşturulmasında ve daha birçok iletişim odaklı faaliyette halkla ilişkilerin önemli görev ve sorumlulukları bulunmaktadır. Halkla ilişkilerin geçmişi çeşitli yazarlar tarafından farklı dönem ve olaylara dayandırılsa da ülkemizde özellikle 1960’lı yıllardan itibaren halkla ilişkiler kavramının devlet teşkilatlarında görüldüğü bilinmektedir. Bu hususta “halkla ilişkiler” kavramına yönelik olarak, devlet eliyle birçok kurum, yapı, mevzuat, proje gibi değişiklikler, düzenlemeler ülkemizde hayata geçirilmiştir. Kurumların halkla ilişkiler manasında yürüttükleri çeşitli faaliyetlerin temeli bu yıllara dayanmaktadır. Sonraki yıllarda ise halkla ilişkiler, gerek kamu gerekse özel kurumlarda farklı görev ve uygulama alanları ile gelişerek günümüzdeki boyutuna erişmiştir. Bir kamu kurumu olarak faaliyet gösteren Basın İlan Kurumu da değişen dünya ve ülke koşulları çerçevesinde halkla ilişkiler kavramı bazında çeşitli görevler ifa etmektedir. 2016 yılı itibariyle önemli yapısal ve kurumsal düzenlemelere giden Basın İlan Kurumu halkla ilişkiler faaliyetlerine ağırlık verme kararı almıştır. Buradan yola çıkarak bu makalede Basın İlan Kurumu’nun uygulamaya koyduğu halkla ilişkiler çalışmaları ele alınırken, hedef kitlelerin bu faaliyetlere karşı tepkilerinin, geri dönüşlerinin incelenmesi amaçlanmıştır. Bu amaçla, bu faaliyetlerde yer alan katılımcılarla yapılan görüşmelerde genel olarak olumlu geri bildirimler alınmış ancak geliştirilmesi gereken çeşitli konular olduğu tespit edilmiştir.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Sonuçların tamamını görmek için Asos İndeks'e üye bir üniversite ağından erişim sağlamalısınız. Kurumunuzun üye olması veya kurumunuza ücretsiz deneme erişimi sağlanması için Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı ile iletişim kurabilirsiniz.
Dergi editörleri editör girişini kullanarak sisteme giriş yapabilirler. Editör girişi için tıklayınız.

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2019, title={Basın İlan Kurumunun Yenilenen İmajının Hedef Kitleler Üzerindeki Etkisinin Ölçülmesi}, volume={5}, number={127–162}, publisher={İletişim Çalışmaları Dergisi}, author={Gonca YILDIRIM,Büşra KILIÇ}, year={2019} }
APA
KOPYALA
Gonca YILDIRIM,Büşra KILIÇ. (2019). Basın İlan Kurumunun Yenilenen İmajının Hedef Kitleler Üzerindeki Etkisinin Ölçülmesi (Vol. 5). Vol. 5. İletişim Çalışmaları Dergisi.
MLA
KOPYALA
Gonca YILDIRIM,Büşra KILIÇ. Basın İlan Kurumunun Yenilenen İmajının Hedef Kitleler Üzerindeki Etkisinin Ölçülmesi. no. 127–162, İletişim Çalışmaları Dergisi, 2019.