Journal of Political Administrative and Local Studies
Yazarlar: ["Hakan YÜKSEL"]
Konular:-
Anahtar Kelimeler:Televizyon,Kent,TV Programları
Özet: Televizyon alanı, farklı içeriklere sahip olan yapımları izleyiciye sunan bir kitle iletişim aracıdır. Tanıtım içerikli programlar bu bağlamda değerlendirilebilir. Kültür ve seyahat programları da televizyon kanallarının sıklıkla tercih ettiği ve tanıtım içeriği ile sunulan yapımlar arasında yer almaktadır. Nitekim söz konusu programlarda aynı zamanda kent tanıtımları yapılmaktadır ve kentlerin kimliği öne çıkarılmaktadır. Bu çalışmada ise kent tanıtımları açısından televizyon yapımlarının nasıl bir rol teşkil ettiğinin ortaya konulması amaçlanmaktadır. TRT 1 ekranlarında 13 bölüm olarak yayınlanan “Şehrime Hoş Geldiniz” programı bu doğrultuda incelenmektedir. İçerik analiziyle incelenen bu programda kentlerin nasıl tanıtıldığı ve program akışı içerisinde tanıtım anlamında neler yapıldığı anlaşılmaya çalışılmaktadır.