İmgelem

İmgelem

WEB TABANLI DERSLERDE BAĞLILIK VE MEMNUNİYETİN TEKNOLOJİ KABULÜ VE BİLGİ İLETİŞİM TEKNOLOJİLERİNE YÖNELİK TUTUMLA İLİŞKİSİ

Yazarlar: Cengiz GÜNDÜZALP

Cilt 5 , Sayı 9 , 2021 , Sayfalar 541 - 563

Konular:Sosyal

DOI:10.53791/imgelem.976629

Anahtar Kelimeler:Web Tabanlı Dersler,Öğrenci Bağlılığı,Öğrenci Memnuniyeti,Teknoloji Kabulü,Bilgi İletişim Teknolojilerine Yönelik Tutum

Özet: Bu çalışma web tabanlı derslerde öğrenci bağlılığı ve memnuniyeti ile teknoloji kabulü ve bilgi iletişim teknolojilerine yönelik tutum arasında anlamlı bir ilişki olup olmadığını belirlemek amacıyla gerçekleştirilmiştir. Çalışma ilişkisel tarama modeli ile gerçekleştirilmiştir. Çalışmanın örneklemini basit seçkisiz yöntemle oluşturmuştur. Çalışmanın veri toplama araçları: “Çevrimiçi Öğrenci Bağlılık Ölçeği”, “Uzaktan Eğitim Öğrenen Doyum Ölçeği”, “Çevrimiçi Öğrenme Sistemleri Kabul Ölçeği” ve “Bilgi ve İletişim Teknolojilerine Yönelik Tutum Ölçeği”dir. Çalışma verileri veri toplama araçlarının dijital ortama uyarlanmış versiyonları ile web ortamında toplanmıştır. Çalışmanın veri analiz işlemleri için pearson korelâsyon testi ve çoklu regresyon analizi kullanılmıştır. Çalışmadan elde edilen bulgulara göre teknoloji kabulü ile öğrenci bağlılığı arasında anlamlı bir ilişki tespit edilememiştir. Ancak teknoloji kabulü ile topluluk hissi arasında pozitif yönde çok zayıf bir ilişki olduğu görülmüştür. Teknoloji kabulü ile öğrenci memnuniyeti ve alt boyutları arasında pozitif yönde zayıf bir ilişki olduğu gözlemlenmiştir. Diğer taraftan BİT’e yönelik tutum ile öğrenci bağlılığı ve memnuniyeti ile alt boyutları arasında pozitif yönde çok zayıf bir ilişki olduğu görülmüştür. Buna ek olarak BİT’e yönelik tutumun öğrenci bağlılığını anlamlı bir şekilde yordadığı, teknoloji kabulünün ise öğrenci bağlılığını anlamlı bir şekilde yordayamadığı, BİT’e yönelik tutumun ve teknoloji kabulünün öğrenci memnuniyetini anlamlı bir şekilde yordadığı görülmüştür. Sonuç olarak web tabanlı derslerde teknoloji kabulü ve BİT’e yönelik tutumun öğrenci bağlılığı ve memnuniyeti ile ilişkili ve onları yordamada kullanılabilecek değişkenler olduğu anlaşılmıştır.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Henüz Atıf Yapılmamıştır

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2021, title={WEB TABANLI DERSLERDE BAĞLILIK VE MEMNUNİYETİN TEKNOLOJİ KABULÜ VE BİLGİ İLETİŞİM TEKNOLOJİLERİNE YÖNELİK TUTUMLA İLİŞKİSİ}, volume={5}, number={541–563}, publisher={İmgelem}, author={Cengiz GÜNDÜZALP}, year={2021} }
APA
KOPYALA
Cengiz GÜNDÜZALP. (2021). WEB TABANLI DERSLERDE BAĞLILIK VE MEMNUNİYETİN TEKNOLOJİ KABULÜ VE BİLGİ İLETİŞİM TEKNOLOJİLERİNE YÖNELİK TUTUMLA İLİŞKİSİ (Vol. 5). Vol. 5. İmgelem.
MLA
KOPYALA
Cengiz GÜNDÜZALP. WEB TABANLI DERSLERDE BAĞLILIK VE MEMNUNİYETİN TEKNOLOJİ KABULÜ VE BİLGİ İLETİŞİM TEKNOLOJİLERİNE YÖNELİK TUTUMLA İLİŞKİSİ. no. 541–563, İmgelem, 2021.