İmgelem
Yazarlar: Hakan KULAK, Mümin AYPARÇASI
Konular:Beşeri Bilimler, Ortak Disiplinler
Anahtar Kelimeler:Öğretmen,İnternet,Sosyal Medya
Özet: Bu çalışmanın temel amacı öğretmenlerin internet ve sosyal medyayı ne sıklıkla ve hangi amaçlarla kullandıklarının yanı sıra bu araçların eğitim-öğretim süreçlerindeki yeri ve önemini ortaya koymaktır. Araştırmanın evrenini 2017-2018 eğitim-öğretim yılının bahar döneminde Giresun ili Çanakçı ilçesinde yer alan ilk ve orta öğretim okullarında görev yapan öğretmenlerin tamamı oluşturmaktadır. Araştırmanın Örneklemi ise araştırma evreninden seçilen 3 okul ve burada görev yapan 24’ü kadın 21’i erkek olmak üzere toplam 45 öğretmenden oluşmaktadır. 2018 yılı Nisan ayında yüz yüze anket yöntemiyle yapılan araştırma nicel bir çalışma olup tarama modeliyle gerçekleştirilmiştir. Araştırma sonucunda elde edilen veriler SPSS 20 paket programı kullanılarak bilgisayara aktarılmış, frekans ve yüzde analizleri yapılmıştır. Yapılan analizler neticesinde İnternet kullanım sıklığı ile sosyal medya kullanım sıklığı arasında anlamlı bir ilişki tespit edilmiş olup, katılımcıların çoğunun sosyal medya türlerindençok facebook’u kullandıkları, erkek ve kadın öğretmenlerin ise sosyal medyayı bilgi amaçlı ve eğlence amaçlı kullandıkları tespit edilmiştir.