Disiplinlerarası Eğitim Araştırmaları Dergisi

Disiplinlerarası Eğitim Araştırmaları Dergisi

Rehber Öğretmenler Perspektifinden Boşanmanın Öğrenciler Üzerindeki Etkileri

Yazarlar: ["Yücel KORKMAZ"]

Cilt - , Sayı Cilt: 7 Sayı: 14 , 2023 , Sayfalar -

Konular:-

DOI:10.57135/jier.1225937

Anahtar Kelimeler:Boşanma olgusu,Psikososyal kuram,Rehber öğretmen

Özet: Çalışmalar Türkçe ve İngilizce dillerinde gönderilebilir. Her çalışmanın baş kısmında Türkçe ve İngilizce öz bulunmalıdır. Öz, makalenin amacına, yöntemine ve sonuçlarına ilişkin kısa ve net bilgileri içermelidir. 10 punto büyüklüğünde, tek satır aralıklı, iki yana yaslı ve en çok 250 sözcük olmalıdır. “Öz” metni içinde kaynak verilmemelidir. Boşanma, aile bireylerini psikolojik, sosyolojik ve ekonomik gibi birçok yönden olumlu/olumsuz etkilemektedir. Aile ortamında yaşanan huzursuzluklara doğrudan ya da dolaylı olarak maruz kalan öğrenciler psikososyal yönden olumsuz etkilenmektedir. Araştırma sonuçlarına göre huzursuz aile ortamındaki çocukların anne ve babasının boşanmasına olumlu baktıkları görülmektedir. Ancak bazı çocukların anne ve baba boşanma olayını kabullenmekte zorlandıkları anlaşılmaktadır. Ayrıca boşanma ile birlikte çocukların alışkanlıkları, yaşadıkları şehirler, okulları, sosyal ve aile çevrelerinin bir anda değişmesi gibi durumlar onları olumsuz etkilemektedir. Bu durum çocukların okul yaşamına ve arkadaş çevresine etki etmektedir. Bu doğrultuda ailedeki sıkıntıları okul yaşamına etki eden öğrencilere yönelik okul rehber öğretmenleri psikososyal destek vermektedirler. Bu çalışma boşanmanın öğrenciler üzerindeki psikososyal etkilerinin rehber öğretmenler perspektifinden aktarılmasından oluşmaktadır. Nitel araştırma yöntemi ile toplanan verilerin içerik ve betimsel analizi yapılıp belirli bir sistem içerisinde özetlenip yorumlanarak okuyucuya sunulmuştur.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Henüz Atıf Yapılmamıştır

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
APA
KOPYALA
MLA
KOPYALA