Uluslararası İlişkiler Dergisi

Uluslararası İlişkiler Dergisi

Uluslararası İlişkilerde İngiliz Okulu Kuramı: Kökenleri, Kavramları ve Tartışmaları

Yazarlar: Balkan DEVLEN, Özgür ÖZDAMAR

Cilt 7 , Sayı 25 , 2010 , Sayfalar 43 - 68

Konular:Sosyal

Anahtar Kelimeler:English School,IR Th eory,Martin Wight,Hedley Bull,Barry Buzan,International Society

Özet: This article introduces and evaluates the English School of international relations theories. First we discuss the School’s roots, traditions, founding fathers and its ontology and methodology. Then the main arguments of the English School (ES) that constitute its core tenets and the grand questions that the founding fathers discussed are presented. In the second part, the two paths – normative and structural – taken by second generation ES scholars are discussed. This article argues that ES has a potential to be a ‘grand theory’ for the IR literature due to its rich theoretical background that allows both analytical and normative analyses.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Sonuçların tamamını görmek için Asos İndeks'e üye bir üniversite ağından erişim sağlamalısınız. Kurumunuzun üye olması veya kurumunuza ücretsiz deneme erişimi sağlanması için Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı ile iletişim kurabilirsiniz.
Dergi editörleri editör girişini kullanarak sisteme giriş yapabilirler. Editör girişi için tıklayınız.

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2010, title={Uluslararası İlişkilerde İngiliz Okulu Kuramı: Kökenleri, Kavramları ve Tartışmaları}, volume={7}, number={25}, publisher={Uluslararası İlişkiler Dergisi}, author={Balkan DEVLEN,Özgür ÖZDAMAR}, year={2010}, pages={43–68} }
APA
KOPYALA
Balkan DEVLEN,Özgür ÖZDAMAR. (2010). Uluslararası İlişkilerde İngiliz Okulu Kuramı: Kökenleri, Kavramları ve Tartışmaları (Vol. 7, pp. 43–68). Vol. 7, pp. 43–68. Uluslararası İlişkiler Dergisi.
MLA
KOPYALA
Balkan DEVLEN,Özgür ÖZDAMAR. Uluslararası İlişkilerde İngiliz Okulu Kuramı: Kökenleri, Kavramları ve Tartışmaları. no. 25, Uluslararası İlişkiler Dergisi, 2010, pp. 43–68.