Uluslararası İlişkiler Dergisi

Uluslararası İlişkiler Dergisi

Avrupa Eğitim Alanının İnşası

Yazarlar: Özge ONURSAL BEŞGÜL

Cilt 9 , Sayı 35 , 2012 , Sayfalar 81 - 99

Konular:-

Anahtar Kelimeler:EU Education Policy,Education Space,Bologna Process,EU Citizenship

Özet: This study analyses the European education policy and traces its evolution, specifically focusing on the Bologna Process that was launched in 1999. The study aims mainly at answering the following two questions: How is the European education space constructed and on which narrative is it built upon? In answering these questions, the article also discusses how the concept of European citizenship is defined in educational documents. The paper argues that the narrative of education policy initially had a regional focus, which later gained an international dimension


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Henüz Atıf Yapılmamıştır

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2012, title={Avrupa Eğitim Alanının İnşası}, volume={9}, number={35}, publisher={Uluslararası İlişkiler Dergisi}, author={Özge ONURSAL BEŞGÜL}, year={2012}, pages={81–99} }
APA
KOPYALA
Özge ONURSAL BEŞGÜL. (2012). Avrupa Eğitim Alanının İnşası (Vol. 9, pp. 81–99). Vol. 9, pp. 81–99. Uluslararası İlişkiler Dergisi.
MLA
KOPYALA
Özge ONURSAL BEŞGÜL. Avrupa Eğitim Alanının İnşası. no. 35, Uluslararası İlişkiler Dergisi, 2012, pp. 81–99.