Girişimcilik İnovasyon ve Pazarlama Araştırmaları Dergisi
Yazarlar: ["Mine KÜÇÜKLER", "İbrahim YILDIRIM"]
Konular:-
DOI:10.31006/gipad.1280988
Anahtar Kelimeler:Küçük işletmeler,Girişimci,Genç girişimci,Büyüme stratejileri
Özet: Toplumun istek ve ihtiyaçlarının belirlenmesi ve bu ihtiyaçların giderilmesine yönelik yatırımlar gerçekleştirerek gelir, istihdam ve kalkınma sağlayan küçük girişimlerin önemi her geçen gün daha da hissedilmektedir. Çalışmada, Gaziantep ilindeki genç girişimcilerin sahip oldukları küçük işletmelerini büyütmeye yönelik gerçekleştirdikleri stratejileri ve büyüme esnasında karşılaştıkları sorunları tespit etmek amaçlanmıştır. Araştırma nitel araştırma desenlerinden, olgu bilim desenine dayalı olarak yürütülmüştür. Örneklem seçiminde, maksimum çeşitlilik örnekleme tekniği tercih edilmiştir. Araştırma kapsamında veri toplama aracı olarak yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Elde edilen verilerin analizinde MAXQDA programından yararlanılarak içerik analizi yapılmıştır. Analiz sonucu girişimcilerin işlerini büyütmek isteme nedenleri yüksek kâr elde etme ve saygınlık kazanma ihtiyacı olarak tespit edilmistir. Girişimciler için sermaye kaybının büyük bir risk olduğu sonucuna ulaşılmıştır.