Disiplinlerarası Eğitim Araştırmaları Dergisi

Disiplinlerarası Eğitim Araştırmaları Dergisi

Birleştirilmiş Sınıflarda İngilizce Dersi öğretim Programının Uygulanmasına Yönelik Sınıf Öğretmenlerinin Yeterlik Algıları ve Karşılaştıkları Güçlükler

Yazarlar: ["Gökhan KARA", "Şermin KARA"]

Cilt - , Sayı Cilt: 7 Sayı: 14 , 2023 , Sayfalar -

Konular:-

DOI:10.57135/jier.1165999

Anahtar Kelimeler:İngilizce öğretim programı,Birleştirilmiş sınıflar,Sınıf öğretmenliği,Yeterlik algıları

Özet: Bu araştırma birleştirilmiş sınıf öğretmenlerinin İngilizce dersi öğretim programını uygularken karşılaştıkları güçlükleri ve öğretmenlerin yeterlik algılarını belirlemeyi amaçlamaktadır. Araştırmanın katılımcılarını, Samsun ili Vezirköprü ilçesinde birleştirilmiş sınıflarda görev yapan yirmi gönüllü sınıf öğretmeni oluşturmaktadır. Araştırmanın modeli, nitel araştırma yöntemlerinden olgu bilim modelidir. Bu araştırmada verileri elde etmek için yazılı görüş alma formu kullanılmıştır. İki bölümden oluşan formun ilk kısmında sınıf öğretmenlerinin genel özelliklerine dair sorular ikinci bölümünde ise araştırmanın amaçları doğrultusunda oluşturulmuş sekiz tane açık uçlu soru yer almaktadır. Doldurulan formların içeriği analiz edilerek bulgular ortaya konmuştur. Elde edilen bulgulara göre birleştirilmiş sınıf öğretmenlerinin hizmet içi eğitime dair bilgisinin olmadığı, görev yaptığı eğitim bölgesinde kurs faaliyetlerinin yetersiz olduğu, üniversitede İngilizce temelini yeterince almadıkları için programı okuyup anlamadıkları, İngilizce dil öğretim programını uygulayacak kadar kendilerini bu alanda yeterli bulmadıkları, birleştirilmiş sınıfta tek öğretmen olarak çalışmalarından kaynaklı süre yetersizliği yaşamaları ve benzer nedenlerden dolayı kazanımları vermekte zorlanmaları, köyde velilerin ilgisizliği ve günlük hayatın İngilizce’ ye elverişsizliğinden kalıcılığı sağlayamamaları, teknolojik donanım eksikliği yaşamaları ve İngilizce öğretimi ile ilgili bilgi eksikliği yaşadıkları görülmüştür. Birleştirilmiş sınıf öğretmenleri tarafından İngilizce derslerine branş öğretmenlerinin görevlendirilmesi, tüm birleştirilmiş sınıflı okullara materyal temininin yapılması, öğretmenlerin belirli aralıklarla İngilizce öğretimi hakkında hizmet içi eğitim alması, İngilizce ders saatinin arttırılması ve birleştirilmiş sınıf uygulaması yapan okullarda İngilizce öğretim programının özel olarak yazılması gibi öneriler dile getirilmiştir. Araştırma sonuçlarına göre birleştirilmiş sınıf öğretmenleri, İngilizce öğretim programının uygulanmasında kendilerini yeterli bulmamaktadırlar. Öğretmenlerin ifade ettiği bu görüşler doğrultusunda İngilizce öğretim programının uygulanabilmesi için birleştirilmiş sınıfların yapısına uygun ayrı bir İngilizce öğretim programı hazırlanmalıdır.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Henüz Atıf Yapılmamıştır

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
APA
KOPYALA
MLA
KOPYALA