Disiplinlerarası Eğitim Araştırmaları Dergisi

Disiplinlerarası Eğitim Araştırmaları Dergisi

Üstün Yetenekli Öğrencilerin ve Ebeveynlerinin Öğrenme Stillerine Yönelik Görüşlerinin İncelenmesi

Yazarlar: Gökay ATILGAN, Yusuf Oktay ATILGAN, Muhammed GÖKÇE

Cilt 5 , Sayı 10 , 2021 , Sayfalar 154 - 164

Konular:Eğitim, Bilimsel Disiplinler

Anahtar Kelimeler:Üstün yetenekli öğrenciler,Öğrenme stilleri,Öğretim sürecinin planlanması

Özet: Akranlarına göre sahip oldukları bireysel farklılıkları ve üstün özelliklerinden dolayı özel eğitime gereksinim duyan üstün yetenekli öğrencilerin öğretim süreci planlanırken, üstün yetenekli öğrencilerin hazırbulunuşluk düzeyleri, ilgileri ve öğrenme stilleri dikkate alınarak öğretim programlarının içerik, süreç, öğrenme-öğretme ortamı ve ürün öğelerinde değişikliklerin yapılması öngörülmektedir (Alevli, 2019). Bu araştırmanın amacı da üstün yetenekli öğrencilerin ve ebeveynlerinin öğrenme stillerine yönelik görüşlerinin incelenmesidir. Araştırmada nitel araştırma yaklaşımlarından olgubilimsel (fenomenolojik) desen kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu 2018-2019 eğitim öğretim yılında Osmaniye İlinde bulunan Şehit Veli Demiryürek Bilim ve Sanat Merkezi’nden amaçlı örneklem yöntemlerinden ölçüt örnekleme ile seçilen 4 öğrenci ve 4 veli oluşturmaktadır. Veriler, araştırmacılar tarafından geliştirilen yarı yapılandırılmış ebeveyn ve öğrenci görüşme formları ile toplanmıştır. Elde edilen veriler betimsel analiz yöntemi ile analiz edilmiştir. Araştırmanın sonuçlarına göre hem üstün yetenekli öğrencilerin hem de ebeveynlerin öğrenme stiline yönelik bilgisinin olduğu görülmüştür. Üstün yetenekli öğrencilerin görüşleri doğrultusunda ulaşılan sonuçlarda, öğrenme stillerinin dikkate alınması sonucu dikkat ve motivasyonlarının arttığı; sosyal iletişim ve etkileşim becerilerinde kendilerini daha rahat hissettikleri ve öğrenme stillerine dayalı olarak işlenen derslerde konuları öğrenirken olumlu ve istekli bir yaklaşım içerisinde bulundukları tespit edilmiştir. Ebeveynlerin görüşleri doğrultusunda ulaşılan sonuçlarda ise çocuklarının öğrenme stillerini işitsel, yaparak-yaşayarak ve görsel-işitsel öğrenen olarak tanımladıkları; çocuklarının öğretim sürecini planlarken öğretim stillerini dikkate aldıkları ve öğrenme stilini bilmenin çocuklarının başarısını olumlu yönde etkileyeceği belirtilmiştir. Araştırma sonuçlarının ve hem üstün yetenekli öğrencilerin hem de ebeveynlerin belirttiği hususların dikkate alınması durumunda öğretim sürecinin planlanması ile öğrencilerin mevcut akademik başarılarının daha fazla geliştirilebileceği öngörülmektedir.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Henüz Atıf Yapılmamıştır

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2021, title={Üstün Yetenekli Öğrencilerin ve Ebeveynlerinin Öğrenme Stillerine Yönelik Görüşlerinin İncelenmesi}, volume={5}, number={154–164}, publisher={Disiplinlerarası Eğitim Araştırmaları Dergisi}, author={Gökay ATILGAN,Yusuf Oktay ATILGAN,Muhammed GÖKÇE}, year={2021} }
APA
KOPYALA
Gökay ATILGAN,Yusuf Oktay ATILGAN,Muhammed GÖKÇE. (2021). Üstün Yetenekli Öğrencilerin ve Ebeveynlerinin Öğrenme Stillerine Yönelik Görüşlerinin İncelenmesi (Vol. 5). Vol. 5. Disiplinlerarası Eğitim Araştırmaları Dergisi.
MLA
KOPYALA
Gökay ATILGAN,Yusuf Oktay ATILGAN,Muhammed GÖKÇE. Üstün Yetenekli Öğrencilerin ve Ebeveynlerinin Öğrenme Stillerine Yönelik Görüşlerinin İncelenmesi. no. 154–164, Disiplinlerarası Eğitim Araştırmaları Dergisi, 2021.