Kuram ve Uygulamada Sosyal Bilimler Dergisi
Yazarlar: Erhan DURUKAN, Sinem SATILMIŞ
Konular:Sosyal
DOI:10.48066/kusob.859130
Anahtar Kelimeler:Eleştirel düşünme,Yaratıcı düşünme,Yaratıcı yazma
Özet: Bu çalışmanın amacı, 7. sınıf öğrencilerinin eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve yaratıcı yazma becerileri arasındaki ilişkiyi incelemektir. Çalışma, nitel ve nicel araştırma modelinin birlikte kullanıldığı karma model ile yürütülmüştür. Araştırmanın örneklemini Trabzon ili Sürmene ilçesinde bulunan bir ortaokulda 2019-2020 eğitim-öğretim yılında 7. sınıfta öğrenim gören 80 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak Özgenel tarafından geliştirilen Marmara Yaratıcı Düşünme Eğilimleri Ölçeği (2017) ve Marmara Eleştirel Düşünme Eğilimleri Ölçeği (2018) kullanılırken veri değerlendirme aracı olarak da Kırmızı (2011) tarafından geliştirilen Yaratıcı Yazmadan Elde Edilen Yazılı Ürünleri Değerlendirme Ölçeği kullanılmıştır. Çalışmadan elde edilen veriler SPSS 22.0 programında analiz edilmiştir. Araştırmanın sonunda eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve yaratıcı yazma arasında anlamlı ve pozitif yönlü ilişki olduğu görülmüştür.