Disiplinlerarası Eğitim Araştırmaları Dergisi

Disiplinlerarası Eğitim Araştırmaları Dergisi

Okul Temelli Program Geliştirme

Yazarlar: Recep KAHRAMANOĞLU

Cilt 1 , Sayı 1 , 2017 , Sayfalar 29 - 36

Konular:Eğitim, Bilimsel Disiplinler

Anahtar Kelimeler:Okul Temelli Program Geliştirme,OTPG Süreci

Özet: Bu çalışmada, Okul Temelli Program Geliştirme (OTPG) kavramının tanımı, işlevi, OTPG süreci ve süreci etkileyen faktörler incelenmiştir. OTPG genel olarak bir okulun bazı ya da bütün üyelerinin dâhil olduğu okul toplumunun, okulun önerdiği programı planlaması, uygulaması ve değerlendirmesi işlemi olarak tanımlanır. Farklı bir ifadeyle okul çalışanları arasında işbirliği çerçevesinde ortak karar alma süreci olarak ifade edilmektedir. Bu işbirliği sadece okulla sınırlı değil okul dışı paydaşları da (veliler, sendikalar, yerel yöneticiler vb.) sürece dâhil etmektedir. OTPG sistemli ve planlı bir karar alma sürecidir ve bu karar alma sürecini etkileyen faktörler; eğitimin ulusal hedefleri, ulaşılabilir ders sayısı seçenekleri, öğrenen, kaynak ulaşılabilirliği, okul çevresindeki insanların kültürü, okul çevresi ve değerlendirme sistemi ve stratejileridir. Ayrıca OTPG sürecinin tasarlanması aşamasında takip edilmesi gereken adımlar; ihtiyaçların belirlenmesi, amaçların oluşturulması, içeriğin belirlenmesi, içeriğin düzenlenmesi, öğrenme deneyimlerinin seçimi, öğrenme deneyimlerinin oluşturulması ve değerlendirme olarak ifade edilmektedir.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Sonuçların tamamını görmek için Asos İndeks'e üye bir üniversite ağından erişim sağlamalısınız. Kurumunuzun üye olması veya kurumunuza ücretsiz deneme erişimi sağlanması için Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı ile iletişim kurabilirsiniz.
Dergi editörleri editör girişini kullanarak sisteme giriş yapabilirler. Editör girişi için tıklayınız.

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2017, title={Okul Temelli Program Geliştirme}, volume={1}, number={1}, publisher={Disiplinlerarası Eğitim Araştırmaları Dergisi}, author={Recep KAHRAMANOĞLU}, year={2017}, pages={29–36} }
APA
KOPYALA
Recep KAHRAMANOĞLU. (2017). Okul Temelli Program Geliştirme (Vol. 1, pp. 29–36). Vol. 1, pp. 29–36. Disiplinlerarası Eğitim Araştırmaları Dergisi.
MLA
KOPYALA
Recep KAHRAMANOĞLU. Okul Temelli Program Geliştirme. no. 1, Disiplinlerarası Eğitim Araştırmaları Dergisi, 2017, pp. 29–36.