Disiplinlerarası Eğitim Araştırmaları Dergisi

Disiplinlerarası Eğitim Araştırmaları Dergisi

İlkokul İngilizce Dersinde Ters Yüz Sınıf (Flipped Classroom) Modeli Uygulamasının Değerlendirilmesi

Yazarlar: Mustafa ŞENEL, Recep KAHRAMANOĞLU

Cilt 2 , Sayı 3 , 2018 , Sayfalar 28 - 37

Konular:Eğitim, Bilimsel Disiplinler

Anahtar Kelimeler:Ters Yüz Sınıf,Flipped Classroom

Özet: Bu çalışma 2015-2016 eğitim öğretim yılında Gaziantep ilinde bulunan bir özel ilkokulun dördüncü sınıf İngilizce dersinde uygulanan ters yüz sınıf (flipped classroom) öğrenme modelinin değerlendirilmesi amacıyla yapılmıştır. Nitel bir durum çalışması olarak yürütülen araştırmada İngilizce öğretmeninin ve yirmi yedi öğrencinin görüşleri ve araştırmacının gözlemleri vasıtasıyla ters yüz sınıf öğrenme modelinin ilkokul öğrencileri için uygunluğunun ve etkililiğinin değerlendirilmesi yapılmıştır. Uygulayıcı öğretmen bu yeni modelin uygulanması sürecinde edmodo, yourlearningplace ve youtube gibi çevrimiçi programlardan faydalanmıştır. Sonuç olarak öğrenciler ters yüz sınıf uygulamasını farklı ve eğlenceli bulurken, uygulayıcı öğretmen ters yüz sınıf modelinin her ne kadar örneklemi oluşturan ilkokul sınıf seviyesi için uygun olmasa da keyifli bir çalışma olduğunu, öğrencilerin öğrenme şevkini artırdığını ifade etmiştir. 


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Sonuçların tamamını görmek için Asos İndeks'e üye bir üniversite ağından erişim sağlamalısınız. Kurumunuzun üye olması veya kurumunuza ücretsiz deneme erişimi sağlanması için Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı ile iletişim kurabilirsiniz.
Dergi editörleri editör girişini kullanarak sisteme giriş yapabilirler. Editör girişi için tıklayınız.

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2018, title={İlkokul İngilizce Dersinde Ters Yüz Sınıf (Flipped Classroom) Modeli Uygulamasının Değerlendirilmesi}, volume={2}, number={3}, publisher={Disiplinlerarası Eğitim Araştırmaları Dergisi}, author={Mustafa ŞENEL,Recep KAHRAMANOĞLU}, year={2018}, pages={28–37} }
APA
KOPYALA
Mustafa ŞENEL,Recep KAHRAMANOĞLU. (2018). İlkokul İngilizce Dersinde Ters Yüz Sınıf (Flipped Classroom) Modeli Uygulamasının Değerlendirilmesi (Vol. 2, pp. 28–37). Vol. 2, pp. 28–37. Disiplinlerarası Eğitim Araştırmaları Dergisi.
MLA
KOPYALA
Mustafa ŞENEL,Recep KAHRAMANOĞLU. İlkokul İngilizce Dersinde Ters Yüz Sınıf (Flipped Classroom) Modeli Uygulamasının Değerlendirilmesi. no. 3, Disiplinlerarası Eğitim Araştırmaları Dergisi, 2018, pp. 28–37.