Disiplinlerarası Eğitim Araştırmaları Dergisi
Yazarlar: İsmail GELEN, Esra ALIŞ
Konular:Eğitim, Bilimsel Disiplinler
Anahtar Kelimeler:Curriculum,Program evaluation,Problem
Özet: Araştırmanın amacı, programın kazanım, içerik, öğrenme-öğretme süreci ve ölçme-değerlendirme süreci boyutlarına göre program değerlendirme alanında var olan problemleri (Samsun ili örneği üzerinden) belirlemek, problemlerin çeşitli değişkenlere göre (sınıf düzeyi ve kıdem) anlamlı farlılık gösterip göstermediğini araştırmaktır. Araştırmada nicel araştırma yöntemlerinden betimsel araştırma türündeki survey (alan taraması) modeli kullanılmıştır. Araştırmanın evreni Samsun ili, çalışma evreni Samsun ilinin Atakum, Bafra, Canik ve İlkadım ilçeleridir. Araştırmanın örneklemi ise Samsun ilinin Atakum, Bafra, Canik ve İlkadım ilçelerinden seçkisiz (random) örnekleme yöntemlerinden tabakalı örnekleme ile seçilen ortaokul öğrencileri, Matematik ve Fen Bilimleri branşlarından öğretmenler, maarif müfettişleri ve ortaokullarda görev yapan idarecilerden oluşmaktadır. Araştırmada öğrencilere, öğretmenlere ve müfettiş/idarecilerne “Program Değerlendirme İle İlgili Problemleri Belirleme Anketi” uygulanmıştır. Katılımcıların programın farklı boyutları ile ilgili problemleri incelendiğindeçok karşılaştıkları sorunlar, programın boyutlarının işlevsellik, esneklik, uygulanabilirlik, bilimsellik ve güncellik açısından yetersiz olmasıdır.
Dergi editörleri editör girişini kullanarak sisteme giriş yapabilirler. Editör girişi için tıklayınız.