Kuram ve Uygulamada Sosyal Bilimler Dergisi
Yazarlar: Oğuzhan SEVİM, Mehmet TOYRAN
Konular:Sosyal
Anahtar Kelimeler:Lise öğrencileri,Tablet bilgisayar,Türkçe öğretimi
Özet: Bu çalışmanın amacı lise öğrencilerinin tablet bilgisayar destekli Türkçe öğrenme beceri ve görüşlerinin incelenmesidir. Araştırma karma yöntem desenlerinden biri olan açımlayıcı sıralı desene uygun olarak gerçekleştirilmiştir. Çalışma grubunu 379 lise öğrencisi oluşturmaktadır. Araştırmanın verileri Tablet bilgisayar Destekli Türkçe Öğretiminin Temel Dil Becerilerine Etkisini Belirlemeye Yönelik Ölçek ve yarı yapılandırılmış görüşme formu ile elde edilmiştir. Nicel veriler kestirimsel istatistiksel yöntemlerle analiz edilirken nitel veriler betimsel analiz tekniğiyle çözümlenmiştir. Araştırmanın sonunda cinsiyet, sınıf düzeyi, kişisel bilgisayara ve akıllı telefona sahip olma durumunun öğrencilerin tablet bilgisayar destekli Türkçe öğrenme becerileri üzerinde anlamlı bir etkiye sahip olmadığı; öğrencilerin tablet bilgisayar destekli Türkçe öğretimi etkinliklerini faydalı olarak değerlendirdikleri anlaşılmıştır.