Anadolu Öğretmen Dergisi
Yazarlar: Mehmet YILMAZ, Ertunç GÜNDÜZ, Gökşen ÜÇÜNCÜ, Ferhat KARAKAYA, Osman ÇİMEN
Konular:Eğitim, Bilimsel Disiplinler
Anahtar Kelimeler:Fbilimleri ders kitabı,Bilimsel hata,Alternatif kavram,Kavram yanılgısı
Özet: Kavramların öğrenilmesinde öğrenci ve öğretmenlere rehber olan ders kitaplarının bilimsel açıdan hata içermemesi oldukça önemlidir. Özellikle, öğrencileri kavram yanılgısına düşürecek bilgi ve içeriklerin ders kitaplarında yer almaması gerekmektedir. Bu araştırmada 2018- 2019 eğitim öğretim yılı itibari ile değişen öğretim programına uygun olarak M.E.B. tarafından beş sene süre ile 8. sınıf fen bilimleri dersinde okutulması onaylanmış ders kitabındaki biyoloji öğrenme alanına ait konuların bilimsel içerik açısından incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmada yöntem olarak döküman analizi yapılmıştır. Çalışmada, DNA ve Genetik Kod ile Enerji Dönüşümleri ve Çevre Bilimi ünitelerinde bilimsel hatalı, eksik içerik bilgisi yer alıp almadığı Biyoloji alan uzmanları tarafından incelenmiştir. Araştırma bulguları, ünite ve bölümlere göre gruplandırılarak verilmiştir. Bulgularda, kitapta tespit edilen eksik ya da hatalı bilgiler ve yanlış kavramlar, uluslararası biyoloji alanyazınında kabul gören kaynaklar referans gösterilerek değelendirilmiş ve tablolaştırılmıştır. Anlamlı öğrenmelerin gerçekleşmesi için ders kitabında yer alan bu hataların ivedilikle düzeltilmesi önerilmektedir.
Dergi editörleri editör girişini kullanarak sisteme giriş yapabilirler. Editör girişi için tıklayınız.