
Bartın Üniversitesi Eğitim Araştırmaları Dergisi
Yazarlar: Hüseyin TOPÇU, Burak DOĞAN, Mehmet DOĞAN
Konular:Eğitim, Bilimsel Disiplinler
Anahtar Kelimeler:Üniversite,Altı Sigma,Kalite
Özet: Günümüzün rekabetçi yapısı içerisindeiyi kalite seviyesine ulaşmak tüm organizasyonlar için vazgeçilmez bir unsurdur. Altı Sigma yöntemi, işletmelerin tüm süreçlerindeiyi kalite kavramına ulaşmalarını talep eden bir sürekli iyileştirme stratejisidir. Kökeni üretim sektörüne dayanan bu yöntem, yıllar içerisinde birçok üretim ve hizmet sektörü işletmesi tarafından başarıyla uygulanmıştır. Yükseköğretim kurumlarında Altı Sigma yöntemi ise her ne kadar bazı başarılı uygulama örnekleri mevcut olsa da, diğer sektör işletmelerinde olduğu kadar yaygın olarak kullanılmamıştır. Altı Sigma yöntemi, müşteri odaklı yaklaşımı ile yükseköğretim kurumlarına çeşitli süreçlerinde iyileştirmeler için bir temel sağlamaktadır. Bu çalışmada kalite ve Altı Sigma kavramları yükseköğretim kurumları açısından incelenecek, literatürdeki yükseköğretim kurumlarında Altı Sigma uygulamalarından örnekler verilecektir.
Dergi editörleri editör girişini kullanarak sisteme giriş yapabilirler. Editör girişi için tıklayınız.