International Journal of Computers in Education

International Journal of Computers in Education

Artırılmış Gerçeklik: Lisansüstü Tezlerin İçerik Analizi

Yazarlar: ["İbrahim SÜNGER", "Serkan ÇANKAYA", "Gürhan DURAK"]

Cilt - , Sayı Cilt: 5 Sayı: 1 , 2022 , Sayfalar -

Konular:-

DOI:10.5281/zenodo.7504724

Anahtar Kelimeler:Artırılmış gerçeklik,Içerik analizi,Yüksek lisans ve doktora tezleri,Master’s thesis and dissertations

Özet: Bu çalışmada artırılmış gerçeklik konusunda 2009 ve 2018 yıllar arasında Türkiye’de yapılan tez çalışmaları içerik analizi yöntemiyle incelenmiştir. Araştırma kapsamında yüksek lisans (f = 43) ve doktora (f = 11) tezlerinden oluşan toplam 54 akademik tez çalışması araştırmaya dâhil edilmiştir. Araştırmaya dâhil edilen tez çalışmaları taranarak yayın türü, yayın yılı, yayın dili, çalışmanın yapıldığı kurum, örneklem türü ve büyüklüğü, çalışmalarda kullanılan araştırma yöntemleri, değişkenler, anahtar kelimeler, teoriler ve çalışmaların ele aldığı konulara göre 10 kategoride incelenmiştir. İnceleme sonucunda elde edilen verilerle istatistiki işlemler yapılarak yüzde ve frekans değerleri çözümlenmiş ve çalışmaların eğilimlerine dair bulgular yorumlanarak belirlenmeye çalışılmıştır. Elde edilen bulguların daha net anlaşılması için çalışma grafiklerle desteklenmiştir. Eğitim alanı dışında mühendislik, işletme, mimarlık ve güzel sanatlar gibi çeşitli alanlarda da artırılmış gerçeklik ile ilgili çalışmaların yapıldığı görülmektedir. Bu çalışma ile ortaya çıkan sonuçların gelecek çalışmalara yol gösterici nitelikte bir rehber olacağı düşünülmektedir.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Henüz Atıf Yapılmamıştır

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
APA
KOPYALA
MLA
KOPYALA