Uluslararası Halkla İlişkiler ve Reklam Çalışmaları E-Dergisi

Uluslararası Halkla İlişkiler ve Reklam Çalışmaları E-Dergisi

COVİD-19 PANDEMİSİNİN ERKEN DÖNEMİNDE TÜRKİYE CUMHURİYETİ SAĞLIK BAKANLIĞI WEB SİTESİNDE YAYINLANAN KAMU SPOTLARININ İÇERİK ANALİZİ

Yazarlar: ["Tangül AYTUR ÖZEN", "Özgür ÖZEN"]

Cilt - , Sayı Cilt: 6 Sayı: 1 , 2023 , Sayfalar -

Konular:-

Anahtar Kelimeler:Covid-19,Pandemi,Kamu spotu,Içerik analizi,Sağlık iletişimi

Özet: Özet Pandemi yoğun iletişim çabalarını gerektiren benzersiz bir sağlık krizidir. Bir sağlık krizine yol açan Covid-19 pandemisinde, toplumla iletişimin sağlanmasında ve pandeminin yönetilmesinde kamu spotularının kullanımı oldukça önemli bir unsurdur. Covid-19’un erken döneminde kamu spotlarının nasıl bir içeriğe sahip oldukları ve ne tür sağlık iletişim stratejilerinin kullanıldığına yönelik çok az şey bilinmektedir. Türkiye’de, Sağlık Bakanlığı’nın pandeminin akut döneminde yayınladığı kamu spotlarının çekim sayısı, çekim süreleri, görsel, işitsel ve öne çıkan karakterler ile mesajın veriliş şekli ve amacının belirlenmesi amaçlanan bu çalışmada nitel araştırma tasarımı kullanılmıştır. Bu kapsamda; pandeminin ilk dokuz ayında yayınlanan 51 kamu spotu; çekim sayısı, çekim süreleri, görsel, işitsel ve öne çıkan karakterler ile mesajın veriliş şekli ve amacı içerik analizi yöntemiyle incelenmiş ve beş araştırma sorusuna yanıt aranmıştır. Bu makale, pandeminin erken döneminde sunulan kamu spotlarının içeriklerine yönelik geniş bir teorik destek sağlamakta ve salgın hastalıklarla mücadelede stratejik sağlık iletişimine yönelik önerilerde bulunmaktadır.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Henüz Atıf Yapılmamıştır

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
APA
KOPYALA
MLA
KOPYALA