Uluslararası Halkla İlişkiler ve Reklam Çalışmaları E-Dergisi

Uluslararası Halkla İlişkiler ve Reklam Çalışmaları E-Dergisi

Sadvertising: Reklamcılıkta Hüzün Çekiciliği Kullanımı Üzerine bir Değerlendirme

Yazarlar: Hande BİLSEL

Cilt 2 , Sayı 1 , 2019 , Sayfalar 72 - 107

Konular:İletişim

Anahtar Kelimeler:Duygusal çekicilik,Reklamda hüzün

Özet: Markalar tüketiciye ulaşabilmek için çeşitli yollar denerkençok onların duygularına erişebilmeyi hedeflemektedir. Birbirinden farklı birçok markanın aynı tür ürünleri üretmeye başlamasıyla birlikte, markaların birbirlerinden ayrışarak tüketici nezdinde farklılaşabilmeleri ürünün fonksiyonlarından çok artık tüketiciye o ürünün neler hissettirdiğiyle daha fazla ilintili olmaya başlamıştır. Markaların diğer markalardan farklılaşmaya çalışırken kullandığı başlıca yöntemlerden biri de reklam çekicilikleridir. Özellikle Türkiye gibi duyguların davranışlar ve popüler kültür ürünleri üzerinde çok belirleyici olduğu toplumlarda hüzün çekiciliği üzerinden tüketicinin kalbine dokunmak işlevsel bir iletişim stratejisi olarak karşımıza çıkmaktadır. Bu çalışmada son dönem Türk reklamcılığı çerçevesinde hüzün çekicilik unsurunun kullanıldığı reklam örnekleri, reklamın dönüştürücü stratejik boyutları açısından kavramsal ve kuramsal temel strateji kaideleri üzerinden inceleme altına alınacaktır.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Sonuçların tamamını görmek için Asos İndeks'e üye bir üniversite ağından erişim sağlamalısınız. Kurumunuzun üye olması veya kurumunuza ücretsiz deneme erişimi sağlanması için Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı ile iletişim kurabilirsiniz.
Dergi editörleri editör girişini kullanarak sisteme giriş yapabilirler. Editör girişi için tıklayınız.

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2019, title={Sadvertising: Reklamcılıkta Hüzün Çekiciliği Kullanımı Üzerine bir Değerlendirme}, volume={2}, number={1}, publisher={Halkla İlişkiler ve Reklam Çalışmaları E-Dergisi}, author={Hande BİLSEL}, year={2019}, pages={72–107} }
APA
KOPYALA
Hande BİLSEL. (2019). Sadvertising: Reklamcılıkta Hüzün Çekiciliği Kullanımı Üzerine bir Değerlendirme (Vol. 2, pp. 72–107). Vol. 2, pp. 72–107. Halkla İlişkiler ve Reklam Çalışmaları E-Dergisi.
MLA
KOPYALA
Hande BİLSEL. Sadvertising: Reklamcılıkta Hüzün Çekiciliği Kullanımı Üzerine Bir Değerlendirme. no. 1, Halkla İlişkiler ve Reklam Çalışmaları E-Dergisi, 2019, pp. 72–107.